Reklamos teorija

  • Dalyko kodas: REV 5001
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Advertising theory
  • Dalykas atestuotas: 2022-04-15
  • Atestacija galioja iki: 2025-02-01
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Doc. dr. Kristina Zikienė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalyko paskirtis – suteikti studentams teorinių ir praktinių reklamos vadybos problemų sprendimo žinių ir įgūdžių. Studentai studijuoja įvairias reklamos teorijas, išmoksta vertinti reklamos istorinės raidos įtaką šiuolaikinių reklamos teorijų formavimuisi. Studentai supažindinami su reklamos koncepcinėmis nuostatomis ir jų kaita, pagrindinėmis funkcijomis, reklaminės veiklos ypatumais bei aktualijomis.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Course purpose - to provide the students with theoretical knowledge and practical skills, which are essential for analyzing advertising management problems. Students study various advertising theories; learn to evaluate the influence of advertising evolution and development (looking from its historical perspective) to modern advertising theory formation. Students are introduced with advertising concept and it‘s changes, key functions, operational features and peculiarities.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Marketingo principai ir (ar) Vadybos pagrindai

Dalyko studijų rezultatai

1. Identifikuoti ir taikyti reklamos teorines nuostatas, jas siejant su šiuolaikinio marketingo raidos tendencijomis bei pokyčiais
2. Įvertinti reklamos raidą ir istorinius aspektus bei jų įtaką šiuolaikinių reklamos teorijų formavimuisi
3. Įvertinti reklamos verslo aplinką, identifikuoti reklamos veiklos sritis, atskirti galimas reklamos funkcijas
4. Savarankiškai suprojektuoti konkrečios organizacijos (ar prekinio ženklo) reklaminę kampaniją.
5. Parinkti ir įvertinti reklamos skleidimo priemones atsižvelgiant į reklamai keliamus tikslus

Dalyko turinys

1. Reklamos ištakos ir pagrindiniai raidos etapai
2. Reklamos raida Lietuvoje
3. Reklama marketingo mokslo kontekste
4. Reklamos svarba modernioje ekonomikos sistemoje: efektai ir mitai
5. Reklamos socialinis ir kultūrinis aspektas
6. Reklamos esmė, funkcijos, veiklos sritys
7. Reklamos klasifikacijų sistemos
8. Reklamos veikimo mechanizmas
9. Reklamos sklaida: priemonės ir jų parinkimo principai
10. Reklamos priemonių vertinimas
11. Tyrinėjimai reklamoje: kokios informacijos reikia sprendimų priėmimui?
12. Lokalios ir globalios reklamos principai

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos (P) 30 val.
Seminarai (S) 15 val.
Komandinis darbas 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Savarankiškas darbas – 30 %, kolokviumas – 30 %, egzaminas – 40 %.

Literatūra

1. 2004 Čereška, B. Reklamos teorija ir praktika.
2. 2007 Odin. P. Advertising in modern and postmodern times. https://books.google.lt/books?id=AyTdz-JwbqQC&printsec=frontcover&dq=Advertising+in+modern+and+postmodern+times&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjRmta4-LHuAhXos4sKHRILBpAQ6AEwAHoECAYQAg#v=onepage&q=Advertising%20in%20modern%20and%20postmodern%20times&f=false
Papildoma literatūra
1. 2012 Thorson, E., Rodgers, S. Advertising theory VDU L.Donskio biblioteka (skaityti vietoje)
http://docshare02.docshare.tips/files/22961/229616476.pdf
2. 2017 Cluley, R., Essentials of advertising VDU L.Donskio biblioteka (skaityti vietoje)