Multimedija technologijos

  • Dalyko kodas: NMM 3003
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: Multimedia Technology
  • Dalykas atestuotas: 2020 06 30
  • Atestacija galioja iki: 2023 06 30
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Edgaras Ščiglinskas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Kursas Multimedija technologijos supažindina studentus su šiuolaikinės multimedija produkcijos įvairove bei gamybos būdais. Šis kuras apjungia šias sritis: multimedijos programinė įranga, multimedijos elementų kūrimą, skaitmeninė garsą ir vaizdą, MIDI, multimedijos projekto planavimo etapus, animacijos technologijas ir kita. Studentai mokomi kurti atskirus multimedija elementus bei juos vienyti rengiamuose projektuose.

Dalyko anotacija užsienio kalba

During this course of Multimedia technologies the following sections are covered: multimedia software, creating multimedia elements, digital images and video, digital sound, MIDI, planning the multimedia projects, storyboard software, animatics, motion pictures, touch screen technologies. A lot attention is given to the practical application. The own multimedia project is required to be created.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Išklausęs Naujųjų medijų meno programos I – II kurso dalykus

Dalyko studijų rezultatai

1. Apibrėžti multimedijos sąvoką.
2. Gebėti paaiškinti multimedijos sąvoką šių dienų multimedijos technologijų kontekste.
3. Gebėti analizuoti ir įvertinti skirtingus multimedijos produkcijos kūrimo būdus, technologijų įvairovę bei parinkti tinkamiausius metodus
4. Analizuoti skirtingų multimedijos elementų savybes
5. Gebėti apjungti, suvienyti atskirus multimedijos elementus.
6. Gebėti planuoti ir įvertinti skirtingų multimedijos elementų kūrimo kaštus, suderinti reikalavimus bei parengti projekto aprašą.
7. Gebėti parengti multimedijos projekto planą.
8. Gebėti suderinti ir rasti praktinius sprendimus skirtingų multimedijos technologijų apjungimui į vieningą produktą.

Dalyko turinys

1. Įvadinė paskaita. Multimedija suvokimas
2. Multimedija elementai. Taikymo sritys. Elementų vienijimo priemonės.
3. Multimedija elementai. Taikymo sritys. Elementų vienijimo priemonės.
4. Multimedija programų bendri bruožai, daugiasluoksnis elementų formavimo principas.
5. Rastriniai paveikslėliai, kūrimo bei redagavimo principai, efektai, permatomumo kaukės, specialios priemonės, formatai, ryšiai su kitomis multimedija programomis.
6. Skaitmeninio audio takelio apdorojimo, kūrimo bei redagavimo principai, efektai, formatai, ryšiai su kitomis multimedija programomis.
7. Vektorinių objektų animacija.
8. Skaitmeninio garso takelio kūrimas, redagavimas, MIDI, specialios programos, perkėlimo ir panaudojimo kitose programose būdai.
9. Skaitmeninio video formatų įvairove, jų taikymo kitose paketuose bei aplinkose, galimybės.
10. Skaitmeninio video redagavimo ypatybės, redagavimo priemonių taikymo sąlygos bei skirtumai. Reikiamos priemonės parinkimas atsižvelgiant į projekto ypatumus
11. Vektoriniai elementai. Konstravimas bei animavimas, sąsajos su kitomis programomis.
12. Interaktyvumo organizavimas Interneto aplinkos multimedija elementuose
13. Multimedija taikymas mokyme. Bendri multimedija produkto formavimo principai
14. Multimedija elementų vienijimo aplinkos, priemonės, būdai. Sąlygos, nusakančios skirtingų programinių aplinkų pasirinkimą.
15. Multimedija projekto realizacijos.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 15 val.
Seminarai - val.
Laboratoriniai darbai - val.
Pratybos 35 val.
Konsultacijos 10 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30%; Seminarai, individualus darbas – 20%; Egzaminas – 50%;

Literatūra

1. 2003 Fundamentals of Multimedia, Ze-Nian Li, Mark S Drew.
2. 2014 Essential Skills for 3D MODELING, RENDERING, and ANIMATION, Nicholas Bernhardt Zeman.
3. 2009 Fundamentals of Computer Graphics, Peter Shirley Steve Marschner.
4. 2014 The Uncanny Valley in Games and Animation, Angela Tinwell.
Papildoma literatūra
1. 2015 Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction, Jennifer Preece, Helen Sharp, Yvonne Rogers
2. 2016 Blender 3D: Characters, Machines, and Scenes for Artists, Enrico Valenza, Christopher Kuhn, Romain Caudron, Pierre-Armand Nicq