Tikybos didaktika
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Tikybos didaktikos kursas apima 6 kreditus. Tai privalomas religijos pedagogikos studijų kursas, kuriame studentai susipažįsta su didaktikos pagrindais ir jų praktiniu pritaikymu, vertinimu. Į kursą integruotos pedagogikos, psichologijos ir religijos mokslų žinios. Pagrindinis kurso tikslas: suprasti, kurti ir vertinti mokymo(si) procesą, perduodant tikėjimo turinį.
Dalyko anotacija užsienio kalba
The scope of the course is 6 credits.The Religious education didactic course integrates the content of pedagogical, psychological and religion sciences subjects. The course accomplishes every student, who is studying according the curriculum of Christian pedagogy programe. The main purpose of Religious education didactic course is to teach, to organize and evaluate the pedagogical processes.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Studentai turi būti išklausę „Religijos pedegogikos“ programos studijų turinyje numatytus dalykus.
Dalyko studijų rezultatai
1. Pritaikyti mokymo(si ) procesą ir pagrindinius tikybos didaktikos dėsnius, principus.
2. Parinkti tinkamus taksonominius lygmenis ir metodus tikėjimo turinio perdavimui.
Dalyko turinys
Didaktikos terminai.
Pareiginiai mokytojo nuostatai, tikybos mokytojo etikos kodeksas.
Idealus mokytojas ir tikybos mokytojo vaidmuo mokymo (si) procese.
Mokymo(si) procesas siteminiu požiūriu.
Didaktikos dėsniai.
Tikybos didaktikos principai.
Tikslų taksonomijos.
Pamokos uždavinio formulavimas, pasiekimas.
Šiuolaikinė mokymo(si) paradigma.
Mokinius motyvuojantis pedagoginis santykis.
Etinis auklėjimas ugdant vertybines nuostatas.
Europinės kompetencijos.
(Ne)tradicinė pamoka, popamokinė veikla.
Mokymo(si) metodai.
T. Groomo metodas.
Kritinio mąstymo ugdymas.
Vertinimo ir įsivertinimo sistemos.
Individualizavimas ir diferencijavimas.
Krikščioniška lyderystė mokymo(si) procese.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos (P) 45 val.
Seminarai (S) 15 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Kolokviumas – 30 proc. Rašto darbas /seminaras – 20 proc. Egzaminas – 50 proc.
Literatūra
1. 2006 Šiaučiukėnienė L.,Visockienė O., Stankevičienė N. Šiuolaikinės didaktikos pagrindai KTU, Kaunas
2. 2005 Marzano R. J. Naujoji ugdymo tikslų taksonomija. Vilnius
3. 2009 Metodinės rekomendacijos. Patarimai mokytojams kaip planuoti pagal atnaujintas katalikų tikybos Bendrąsias programas. LKC.Vilnius
4. 2002 Andriew Poler ir kt. Refleksyvusis mokymasis Švietimo kaitos fondas
5. 2012 Andreas Helmke Pamokos kokybė ir profesionalumas: diagnostika, vertinimas, tobulinimas Vilnius, Standartų spaustuvė
6. 2016 Ugdymas(is) paradigmų kaitoje Vilnius
Papildoma literatūra
4. 2011 Pečiuliauskienė P., Barkauskaitė M. Pedagoginės praktikos mokykloje vadovas Vilnius
5. 2009 Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosios programos. Dorinis ugdymas. Vilnius
6. 1997 Šiaučiukėnienė L. Mokymo individualizavimas ir diferencijavimas. KTU, Kaunas
7. 1996 Butkienė G., Kepalaitė A. Mokymasis ir asmenybės brendimas. Vilnius
8. 1999 Hargreaves A. Keičiasi mokytojai, keičiasi laikai Tyto alba, Vilnius
09. 1996 Grenstad N.M. Mokytis – tai atrasti Vilnius
10. 2013 Johan Devey Demokratija ir ugdymas Klaipėda Baltic Printing House