Tarptautinis marketingas

  • Dalyko kodas: VAM 6001
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 6
  • Pavadinimas anglų kalba: International Marketing
  • Dalykas atestuotas: 2021 02 01
  • Atestacija galioja iki: 2024 02 01
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    Prof. Pranas Žukauskas

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Dalykas orientuotas į studentų gebėjimų, susijusių su tarptautinių rinkų paieška, vystymą, taip pat dėmėsis skiriamas geografinės, finansinės, politinės, ekonominės, teisinės, socialinės ir kultūrinės užsienio rinkų aplinkos analizei. Studijų dalyko metu analizuojamos produkto prekinio ženklo kūrimo tarptautinei rinkai problemos, tarptautinių produktų gyvavimo ciklo, produktų kokybės optimizavimo, produktų pakuočių tarptautinėje rinkoje, paskirstymo kanalų, kainų nustatymo, alternatyvių rėmimo veiksmų parinkimo bei nustatymo problemos. Baigę šį kursą studentai geba panaudoti tarptautinio marketingo planavimo įgūdžius praktikoje.

Dalyko anotacija užsienio kalba

During the course students develop their skills and increase knowledge in foreign market selection, understanding of geographic, financial, political, and economic, legal, social and cultural environment of foreign markets, methods and techniques of market selection. Emphasis is placed on understanding of problems of branding and products characteristics in the international market, international product life cycle, optimization of product quality and packing in the international market, distribution density, length of distribution channels, product costs, juncture and pricing strategies in the international markets, promotion in the international market, strategies of international advertising and sales promotion. In the end of the course students are able to prepare marketing plan in the international market.

Būtinas pasirengimas dalyko studijoms

Marketingo principai arba marketingas

Dalyko studijų rezultatai

1) Apibūdinti pagrindines tarptautinio marketingo koncepcijas
2) Apibrėžti tarptautinių rinkų geografinės, politinės, ekonominės, socialinės, teisinės, kultūrinės aplinkos jėgas, suprasti jų įtaką organizacijos tarptautinio marketingo sprendimams
3) Įsisavinti rinkų atrankos tarptautinės prekybos ir tarptautinių investicijų sandėriams metodus
4) Apibrėžti produkto specifiką užsienio rinkose
5) Apibrėžti paskirstymo specifiką užsienio rinkose
6) Apibrėžti kainodaros specifiką užsienio rinkose
7) Apibrėžti marketingo rėmimo (ypač tarptautinės reklamos) specifiką užsienio rinkose
8) Panaudoti mokymo procese įgytus pirminius tarptautinio marketingo planavimo įgūdžius

Dalyko turinys

1. Tarptautinio marketingo specifika, reikšmė ir pagrindinės koncepcijos
2. Pasaulio rinkų atrankos principai
3. Tarptautinio marketingo aplinka. Geografinė, finansinė, politinė, ekonominė, socialinė, kultūrinė užsienio rinkų situacija
4. Rinkos dydžio nustatymas
5. Užsienio rinkų atrankos technika
6. Produktas tarptautinėje rinkoje. Tarptautinis produkto gyvavimo ciklas
7. Produkto pavadinimo, savybių problemos ir kokybės optimizavimas tarptautinėje rinkoje
8. Įpakavimo specifika tarptautinėje rinkoje
9. Produkto paskirstymas tarptautinėje rinkoje
10. Paskirstymo tankis, paskirstymo kanalo ilgis, kanalo elementų suderinimas
11. Produkto kaštai ir užsienio rinkos konjunktūra
12. Produkto kainos strategijos tarptautinėje rinkoje.
13. Marketinginis rėmimas tarptautinėje rinkoje. Tarptautinės reklamos ypatumai ir strategijos. Reklamos kanalai tarptautinėje rinkoje
14. Pardavimų skatinimas, ryšiai su visuomene bei tiesioginis pardavimas tarptautinėje rinkoje.
15. Marketingo planas tarptautinėje rinkoje

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Komandinis darbas 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Kolokviumas – 30%, savarankiškas darbas – 20%, egzaminas – 50 %.

Literatūra

1. 2015 Onkvist, S. and Shaw, J. International Marketing: Analysis and Strategy. Fourth edition. http://www.academia.edu/36242435/International_marketing_strategy_and_theory_4th_edition
2. 2017 Cherunilan, F. International Marketing: Texts and Cases https://www.pdfdrive.com/international-marketing-e53714846.html
3. 2011 Keegan, W.J., Green, M. Global Marketing: Global Edition, 6 ed.
4. 2012 Strategic International Marketing : an Advanced Perspective / edited by T.C. Melewar, Suraksha Gupta. http://web.ebscohost.com/Legacy/Views/UserControls/EHOST/
Papildoma literatūra
1. 2006 Žukauskas, P. Kompanijų veiklos internacionalizavimas: teorija ir praktika.
2. 2015 International Marketing, Edited by Yuriy Kozak, Sáawomir Smyczek
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/2845/1/International%20marketing.pdf