Santykių marketingas
Dalyko anotacija lietuvių kalba
Dalykas skirtas suteikti studentams praktinių ir teorinių žinių, kurie yra reikalingi suprasti į vartotoją orientuotos kompanijos strategiją. Studentai kurso metu supažindinami kaip analizuoti vartotojų pritraukimo, išsaugojimo ir susigrąžinimo strategijas. Studentai taip pat įgys žinių apie tai, kokiais pagrindiniais principais yra grįstas santykių su vartotojais valdymas, kokie kriterijai yra naudojami vartotojų duomenų bazės segmentavimui ir kokie sprendimai, remiantis santykių marketingo principais, gali būti daromi. Studentai taip pat galės susipažinti su CLV (angl. – customer life-time value) ir RFM (angl. – recency, frequency, monetary value) bei kitais rodikliais, kurie yra naudojami priimant santykių marketingu grįstus sprendimus.
Dalyko anotacija užsienio kalba
Course objective – to provide the students with theoretical knowledge and practical skills, which are essential for understanding of customer-centric company strategies. Course purpose - to nurture students’ knowledge, abilities to analyse customer attraction, retention, and win back strategies. Students study the main principles of customer relationship management (CRM), analysing criteria for customer database segmentation and decision making based on main principle of relationship marketing. As segmentation criteria for customer database segmentation the CVL, RFM and other indicators will be introduced.
Būtinas pasirengimas dalyko studijoms
Marketingo principai arba marketingas
Dalyko studijų rezultatai
1) Identifikuoti ir taikyti santykių marketingo teorines nuostatas, jas siejant su naujausiomis marketingo ir jam artimų sričių žiniomis kompleksiškai ir sistemiškai pažįstant raidos tendencijas bei pokyčius.
2) Suvokti, analizuoti ir įvertinti santykių marketingo problematiką, raidą bei įtaką šiuolaikinių verslo organizacijų vykdomoms į vertės kūrimą nukreiptoms veikloms.
3) Parinkti ir įvertinti santykių marketingo sričiai artimų sričių naujausias teorines žinias pasirinktame kontekste.
4) Savarankiškai dirbant identifikuoti problemas, atlikti analizę ir parengti santykių marketingu grįstą problemos sprendimą pasirinktai organizacijai.
Dalyko turinys
1. Santykių marketingas: idėjos evoliucija ir vartotojų elgseną keičiančios technologijos.
2. Santykių marketingas ir strateginė organizacijos orientacija.
3. Santykių kūrimo vertės pagrindu ekosistema.
4. Vertės pasiūlymo dekompozicija, vertės dimensijos, vertės individualizacija.
5. Vertės įveiklinimas produkto, tiesioginio santykio su vartotoju ir turinio sprendimais.
6. Turinio sprendimų technikos ir jų taikymo specifika.
7. Vertės pasiūlymo įveiklinimo patyrimas ir vertės bendrakūra.
8. Pasitenkinimas ir lojalumas.
9. Vartotojų pritraukimo, išlaikymo ir susigrąžinimo valdymas. CRM tikslai ir uždaviniai.
10. Vartotojų duomenų bazė: sudarymo principai. ir segmentavimo principai.
11. Vartotojų duomenų bazės panaudojimumo galimybės ir nauda.
12. Darnios rodiklių (CLV, ROMI ir kt.) sistemos sudarymas ir taikymas santykių su klientais valdyme.
Dalyko studijos valandomis
Paskaitos 30 val.
Seminarai 15 val.
Komandinis darbas 15 val.
Iš viso kontaktinio darbo val. 60 val.
Savarankiškas darbas 100 val.
Iš viso 160 val.
Studijų rezultatų vertinimas
Savarankiškas darbas – 30 %, kolokviumas – 30 %, egzaminas – 40 %.
Literatūra
1. 2019 Palmatier, Robert W., Steinhoff, L. Relationship Marketing in the Digital Age https://books.google.lt/books?id=iXuCDwAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=relationship+marketing&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwi2zMLGqKbuAhWuCRAIHS2vDuM4FBDoATAFegQIBhAC#v=onepage&q=relationship%20marketing&f=false
2. 2019 Moreira, M. Customer Relationship Marketing https://books.google.lt/books?id=IeL0DwAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=relationship+marketing&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwi2zMLGqKbuAhWuCRAIHS2vDuM4FBDoATAHegQIBxAC#v=onepage&q=relationship%20marketing&f=false
3. 2015 Morgan, Robert M., Parish, J.T., Deitz, D. Handbook on Research in Relationship Marketing https://books.google.lt/books?id=SIMZBgAAQBAJ&pg=PA16&dq=relationship+marketing&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwi2zMLGqKbuAhWuCRAIHS2vDuM4FBDoATABegQIBBAC#v=onepage&q=relationship%20marketing&f=false
4. 2015 Fjermestad, J., Robertson Jr, N.C. Electronic Customer Relationship Management https://books.google.lt/books?isbn=1317472195
Papildoma literatūra
1. 2017 Lieb, R. Content - The Atomic Particle of Marketing: The Definitive Guide to Content https://books.google.lt/books?id=zfskDwAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=B2B+content+marketing+for+professional+services&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjdu-KsgajuAhVExosKHYGhAFo4ChDoATAEegQIBBAC#v=onepage&q&f=false
2. 2019 Franz, A. Customer understanding: three ways to put the customer in customer experience and at the heart of your business
3. 2013 Hsieh, T. Delivering happiness: a path to profits, passion and purpose https://books.google.lt/books?id=va01AQAAQBAJ&printsec=frontcover&dq=Delivering+happiness:+a+path+to+profits,+passion+and+purpose&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwiK8tWjtqvuAhUomYsKHVhNDJsQ6AEwAHoECAUQAg#v=onepage&q=Delivering%20happiness%3A%20a%20path%20to%20profits%2C%20passion%20and%20purpose&f=false