Emocinio intelekto ugdymas (MDP)

  • Dalyko kodas: MDP 2006
  • Dalyko grupė: C
  • Apimtis ECTS kreditais: 3
  • Pavadinimas anglų kalba: Development of emotional intelligence
  • Dalykas atestuotas: 2020
  • Atestacija galioja iki: 2023
  • Dalyko aprašo rengėjas(-ai):

    doc. dr. A. Stelmokienė, doc. dr. E. Trepulė

Dalyko anotacija lietuvių kalba

Tokios emocinio intelekto kompetencijų grupės kaip savęs suvokimas ir valdymas, kitų pažinimas, empatija bei socialiniai santykiai yra vis labiau pageidaujami ieškant darbo bei atlieka labai svarbų vaidmenį siekiant sėkmingos socializacijos ir mokymosi. Emocinio intelekto ugdymas aktualus tiek patiems mokytojams, tiek svarbu jį padėti ugdyti(s) vaikams. Šiame dalyke bus mokomasi paaiškinti emocinio intelekto sampratą ir aspektus bei suprasti ir atpažinti šio reiškinio vystymui(si) svarbių veiksnių įtaką, pasirinkti ir pritaikyti emocinio intelekto vertinimo instrumentus bei sudaryti emocinio intelekto vystymo(si) planą ir integruoti jį į ugdymo procesą.

Dalyko anotacija užsienio kalba

Such emotional intelligence competence groups as self-awareness and self-management, social-awareness, empathy and relationship management are increasingly wanted in job market and are critical in the process of successful socialization and learning. Development of emotional intelligence is important for teachers themselves and it is very important to support it‘s development for children. This subject is related to the defition of emotional intelligence and its features as well as recognition of aspects that are important to the development of this phenomenon. The topics will also include choosing and applying emotional intelligence assessment instruments, preparing a plan for the development of the emotional intelligence, and integrating it into the process of education.

Dalyko studijų rezultatai

1. Paaiškinti emocinio intelekto sampratą ir aspektus bei suprasti ir atpažinti šio reiškinio vystymui(si) svarbių veiksnių įtaką
2. Pasirinkti ir pritaikyti emocinio intelekto vertinimo instrumentus
3. Sudaryti emocinio intelekto vystymo(si) planą

Dalyko turinys

Emocinio intelekto samprata pagal skirtingus teorinius požiūrius;
Emocinio intelekto kompetencijų grupės: savęs pažinimas, savęs valdymas, kitų pažinimas, santykių valdymas;
Veiksniai, darantys įtaką emocinio intelekto vystymui(si): asmens, grupės ir situacijos vaidmuo;
Emocinio intelekto vertinimo instrumentai;
Vertinimo instrumentų atrankos kriterijai;
Emocinio intelekto ugdymo plano sudarymo principai ir tikslai;
Emocinio intelekto vystymo(si) metodai.

Dalyko studijos valandomis

Paskaitos 20 val.
Konsultacijos 10 val.
Savarankiškas darbas (individualus – 20; komandose – 30) 50 val.
Iš viso 80 val.

Studijų rezultatų vertinimas

Egzaminas (50%), koliokviumas (50 %)

Literatūra

1. 2015 Lekavičienė, R., Antinienė, D. Emocinis intelektas: Lietuvos jaunimo tyrimas. Kaunas: KTU leidykla.
2. 2014 Pekrun, R., Linnenbrink-Garcia, L. (Eds.). International handbook of emotions in education. Routledge
3. 2006 Goleman, D. Emotional Intelligence: why it matters more than IQ New York: Bantam
Papildoma literatūra
1. 2008 Goleman, D. Emocinis intelektas darbe. Vilnius: Presvika.
2. 2006 Elias, M. J., Arnold, H. The educator’s guide to emotional intelligence and academic achievement: sociol-emotional learning in the classroom. USA: Corwin Press
3. Įvairių emocinio intelekto vertinimo instrumetų pristatymas (anglų kalba) http://www.eiconsortium.org/