Specialioji pedagoginė pagalba (Specialioji pedagogika) (Kaune ir Vilniuje)

STUDIJŲ REZULTATAI

Programos absolventai gebės:
1. Paaiškinti naujausias tarptautinės ir nacionalinės švietimo, sveikatos ir socialinės politikos, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų ugdymo ir specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tendencijas, teorijas ir praktikas.
2. Integruoti ir taikyti įgytas psichologijos, pedagogikos ir kt. susijusių mokslų (biomedicinos, lingvistikos ir kt.) tarpdisciplinines žinias realiose praktinėse specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo situacijose.
3. Taikyti įvairius tyrimų metodus duomenims rinkti, analizuoti tyrimų rezultatus ir vertinti asmenų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo(si) realybę ir specialiosios pedagoginės pagalbos procesus.
4. Vykdyti profesinės veiklos tyrimus ir taikyti mokslinių tyrimų rezultatus bei specialiosios pedagoginės pagalbos praktiką grįsti įrodymais.
5. Atpažinti ir sistemiškai vertinti ugdytinių raidą, jų individualią gebėjimų struktūrą, asmenų specialiuosius ugdymosi poreikius, jų raiškos ir tenkinimo kontekstą, tikslingai parinkti ir taikyti vertinimo strategijas ir instrumentus.
6. Kurti emociškai saugią, įtraukiančią, motyvuojančią, įtraukią mokymosi aplinką, pritaikyti, planuoti, organizuoti, valdyti ugdymo(si) turinį ir pagalbos procesą, atitinkantį asmenų specialiuosius ugdymosi poreikius.
7. Numatyti ir konstruoti specialiosios pedagoginės pagalbos kryptis ir priemones, užtikrinančias veiksmingą asmenų funkcionavimą ir dalyvavimą, didinančias ugdymo turinio prieinamumą ir ugdymo(si) veiksmingumą bei teikti specialiąją pedagoginę pagalbą taikant įrodymais grįstas specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų ugdymo(si) strategijas, inovatyvias edukacines priemones ir technologijas.
8. Bendradarbiauti su šeima ir tarpdisciplininėse komandose vertinant asmenų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ir kitų ugdymo dalyvių kompetencijas ir poreikius, dalijantis informacija apie asmenų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių patiriamus psichologinius, socialinius ar mokymosi sunkumus, kuriant ugdymosi proceso dalyvių sąveikas, siekiant veiksmingo ugdymosi.
9. Komunikuoti su asmenimis atsižvelgiant į jų komunikavimo poreikius, ypatingumus ir galimybes, bei jų ugdytojais, konsultuoti ugdymo dalyvius bei atstovauti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų ir jų šeimų interesus.
10. Kritiškai reflektuoti specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo praktiką šalies ir tarptautiniame kontekstuose bei savo profesinę patirtį, siekiant profesinio tobulėjimo.
11. Vadovautis ir taikyti profesinėje veikloje įtraukties švietime, profesinės etikos, pagarbos žmogaus teisėms nuostatas ir principus.

TARPTAUTINIŲ MAINŲ GALIMYBĖS

Studijų metu studentams sudaromos galimybės pagal Erasmus mainų programą studijuoti ir atlikti praktiką Europos Sąjungos šalių, Turkijos ir kt. šalių universitetuose bei organizacijose.

TOLESNIŲ STUDIJŲ IR KARJEROS GALIMYBĖS

Studijose įgyjamas itin platus, tarpdisciplininiais mokslais grįstas išsilavinimas, sudarantis galimybes dirbti specialiaisiais pedagogais ir (priklausomai nuo pasirinktos gilinamosios specializacijos) surdopedagogais, tiflopedagogais ikimokyklinio ugdymo įstaigose, bendrojo ugdymo mokyklose, specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams skirtose mokyklose, ankstyvosios reabilitacijos tarnybose ir kitose įstaigose, kur teikiama specialioji pedagoginė pagalba.
Norintieji galės tęsti studijas edukologijos ar kitų socialinių mokslų krypties magistrantūros programose.

PRAKTIKOS APIBŪDINIMAS

Studijų metu numatytos tokios profesinės veiklos praktikos:
1. Ikimokyklinio amžiaus vaikų, turinčių SUP, ugdymo praktika (integruotas pedagoginės veiklos tyrimas);
2. Nedidelių ir vidutinių SUP turinčių vaikų ugdymo praktika mokykloje (integruotas pedagoginės veiklos tyrimas);
3. Didelių ir labai didelių SUP turinčių vaikų ugdymo praktika mokykloje (integruotas pedagoginės veiklos tyrimas).
Gilinamosios specializacijos pedagoginė praktika (klausos sutrikimų turinčių vaikų ugdymas; regos sutrikimų turinčių vaikų ugdymas; autizmo spektro ir / ar elgesio spektro sutrikimų turinčių vaikų ugdymas).

BAIGIAMASIS DARBAS

Bakalauro baigiamasis darbas rengiamas empirinio tyrimo pagrindu – kaupiant, sisteminant, analizuojant, integruojant ir pritaikant teorinę, praktinę patirtinę, empirinę informaciją apie ugdymo(si) procesą, pagrindžiant išsiugdytas profesines kompetencijas. BD ginamas pagal Universiteto nustatytą viešo gynimo procedūrą.