Šiuolaikinės technologijos: padeda ar trukdo mokytis?

289

Balandžio 11 d. VDU „Rasos“ gimnazijoje vyko Respublikinė bendrojo ugdymo mokyklų 9-12 klasių (gimnazijų I-IV k.) mokinių konferencija „Šiuolaikinės technologijos: padeda ar trukdo mokytis?“. Konferencija rengta kartu su VDU ir Kauno pedagogų kvalifikacijos centru. Mokiniams pranešimus rengti padėjo ir darbą sekcijose moderavo VDU Viešosios komunikacijos katedros studentai.

Konferencijos atidaryme buvo parodytas gimnazijos dramos studijos „DŽ“ (vadovė Reda Vaivadaitė) etiudas „Dėmesio, atakon!“, kuriame atskleista pagrindinė technologijų naudojimo problema: kas ką atakuoja?

Svečius ir dalyvius pasveikino „Rasos“ gimnazijos direktorius Artūras Sakalauskas ir VDU Viešosios komunikacijos katedros vedėja, prof. dr. Kristina Juraitė. Profesorė priminė Kanados mokslininko Marshallo McLuhano mintį, kad visi esame kosminio laivo įgulos nariai, o technologijos reikalauja atsakomybės – kaip mūsų veiksmai paveiks kitų gyvenimą.

Iš viso konferencijoje užsiregistravo 137 dalyviai – 79 mokiniai, 53 pedagogai ir 19 studentų. Moksleiviai parengė 50 pranešimų, kuriems vadovavo 38 mokytojai. Darbas vyko septyniose sekcijose: lietuvių ir anglų kalbų, gamtos ir geografijos mokslų, tiksliųjų ir socialinių mokslų. Pranešimai aprėpė daugybę temų: apie programėles (angl. apps), kaip skaitmeninė biblioteka padeda mokytis, grafinį lygčių ir nelygybių sprendimą naudojant IT, medijų įtaką žmogaus tapatumui, ar technologijos padeda išspręsti savitarpio problemas ir kt.

Organizatorių teigimu, akivaizdu, kad moksleiviai puikiai išmano šiuolaikines technologijas, naudojasi jų teikiamomis galimybėmis mokydamiesi, dalinasi savo patirtimi, sugeba demonstruoti įvairių programų siūlomus įrankius, kurie palengvina ne tik surasti informaciją, bet ir atlikti sudėtingas užduotis, pasitikrinti žinias, ištaisyti klaidas.

Pačių mokinių atlikti statistiniai tyrimai įrodė, kad moksleiviai nenori būti „įlindę į sąsiuvinius“, todėl mokydamiesi mieliau renkasi „Google“, „Youtube“, egzaminatorius.lt, klase.eduka.lt, kahoot.com internetines svetaines. Moksleivių tikslas – pakeisti mokytojų požiūrį į informacines technologijas ir jų naudojimą pamokose.

Visi pranešėjai teigė, kad šiuolaikinės technologijos yra puikus įrankis bendrauti, mokytis, pramogauti. IT – kelias į ateitį, suteikiantis galimybes, pokyčius ir įvairovę. Jis įgalina atlikti tai, ko realiame gyvenime atlikti neįmanoma: virtualaus pasaulio erdvė yra neaprėpiama, IT treniruoja, ugdo gebėjimus realaus pasaulio veikloms.

Vis dėlto, pripažinta, IT yra įrankis, kuris gali ir kurti, ir griauti, naikinti gebėjimą perteikti informaciją realiame pasaulyje. Konferencijos dalyviai priminė A. Einšteino mintį, kad technologijos gerokai pralenkė žmoniją. Susiduriame su žmonijos robotėjimo problema, dvasingumo praradimu, atpratimu bendrauti realiame gyvenime.

Konferencijoje reziumuota, jog žmogus valdo technologijas, tik nuo jo priklauso, ar privalumai nusvers trūkumus – todėl būtina ugdyti žmogų ir jo kritinį mąstymą, gebėjimą atsirinkti. Prognozuojama, kad ateityje keisis mūsų požiūris į šiuolaikines technologijas – motyvacija mokytis naudojantis teikiamais įrankiais ir jų galimybėmis. Mokiniai supras pavojus, kylančius internetinėje erdvėje, ir mokysis atsakingai pasirinkti informaciją. Pasikeis ir pamokos vedimo metodika: tikslingai bus naudojami IT įrankiai, tobulinami IT naudojimosi įgūdžiai, ugdomas kritinis mąstymas.

Į dalyvio anketos klausimus atsakė 66 moksleiviai, kurie įrodė, kad šiandienos jaunuoliai yra sąmoningi ir brandūs, besidomintys visuomenės gyvenimo ir mokslo aktualijomis. Populiariausia kitų metų konferencijai siūloma tema – „Kaip išsaugoti mūsų planetą ateities kartoms?“: globalizacijos, gamtosaugos, politikos problemos. Kitos temos, kurias apklausoje taip pat palaikė moksleiviai – mokymosi ir karjeros galimybės, menas, sportas ir laisvalaikis, stresas ir psichinė sveikata, būdai sugrąžinti knygas į mūsų gyvenimą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.