Pasauliniame meno forume Dubajuje – unikalus lietuvių projektas

807

Praėjusią savaitę pasauliniame meno forume Dubajuje prisistatymą surengė lietuvių menininkai – unikalaus projekto „Pelkių mokykla“ kuratoriai, Masačusetso technologijos instituto (MIT) tyrėjai ir Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) vizituojantys profesoriai Nomeda ir Gediminas Urbonai. Pasaulinis meno forumas – svarbiausias menui skirtas renginys visuose Artimuosiuose Rytuose, Šiaurės Afrikoje ir Pietų Azijoje.

Pasauliniame meno forume Dubajuje kovo 20-21 d. dalyvavo globaliu mastu pripažinti kuratoriai, kritikai, švietimo ekspertai ir verslininkai iš viso pasaulio. Šių metų forumo tema „Mokykla yra fabrikas?“ kvietė aptarti svarbiausius šių dienų švietimo iššūkius, susijusius su mechanizacija, bendruomeniškumu, dirbtiniu intelektu ir kt.

„Kokie turėtų būti švietimo prioritetai artimiausią dešimtmetį? Kaip reikėtų ugdyti žmones spartėjančios mechanizacijos amžiuje? Ar frazė „mokymasis visam gyvenimui“ yra tik oportunistinis lozungas? Ar aukštasis mokslas ištrūks iš elitarizmo gniaužtų? Ar vakarykščiai švietimo eksperimentai gali mus kažko išmokyti šiandien? Ar mokant žmones mums apskritai dar reikalingi žmonės?“, – forume nagrinėjamas temas pristato organizatoriai.

Tarpdisciplininė „Pelkių mokykla“, kurią forume pristatė N. ir G. Urbonai, Venecijos bienalėje subūrė daugiau nei 200 dizainerių, mokslininkų ir ekspertų, tyrinėjančių įvairiausias sritis – architektūrą, filosofiją, meną, antropologiją ir kt. Pasitelkdami pelkę kaip gyvą organizmą, kurio ribos yra pralaidžios ir akytos, projekto dalyviai kūrė įvairias metodologijas, palaikančias adaptaciją – prisitaikymą prie aplinkos, kurią keičia klimato kaita.

Dubajuje „Pelkių mokyklos“ kūrėjai aptarė savo eksperimentus dizaino, pedagogikos ir meno intelekto srityse, keldami platesnius klausimus apie sugyvenimą su kitais. „Kaip gali pelkė, kaip vaizduotės, galimybių ir gyvybės formų simbiozės vieta, ugdyti mūsų mąstymą šiandien? Ko galime pasimokyti iš pelkės, siekdami sėkmingai sugyventi ir kurti su kitomis rūšimis, numatyti ateitį ir prisitaikyti prie nežinomų grėsmių?“, – svarbiausias dilemas, kurias spręsti siekia projektas, įvardija Nomeda ir Gediminas Urbonai.

MIT tyrėjai „Pelkių mokyklą“ sukūrė atstovaudami Lietuvai 16-oje prestižinėje Venecijos architektūros bienalėje. Jai pasibaigus, autoriai savo projekto pristatymus rengia visame pasaulyje – JAV, Kinijoje, Norvegijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Lietuvoje ir kitose šalyse.

Kovo pradžioje menininkai „Pelkių mokyklą“ pristatė Lietuvoje. Eksperimentinė laboratorija įsikūrė VDU mokslo ir studijų centre Kaune (V. Putvinskio g. 23), kur ji bus eksponuojama iki pat rugsėjo pabaigos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.