Naujose VDU studijose – apie visuomenę, kultūrą ir komunikaciją
VDU Sociologijos katedra šiuo metu vykdo priėmimą į naują jungtinę sociologijos ir komunikacijos bakalauro programą Visuomenė, kultūra ir komunikacija. Kalbamės su programos vadovu, profesoriumi Artūru Tereškinu.
Kuo unikali ir išskirtinė ši bakalauro programa? Kuo ji gali sudominti stojančiuosius į socialinių mokslų bakalauro programas?
Pirmiausia – tai programa, sujungianti sociologiją ir viešąją komunikaciją: ji ne tik suteikia esminių analitinių ir metodologinių tiriamųjų įgūdžių, kurie naudingi bet kurioje srityje, bet ir moko profesionaliai komunikuoti analizės rezultatus. Sociologiniai tiriamieji gebėjimai, susieti su išplėtotais viešosios komunikacijos įgūdžiais, yra vis labiau vertinami daugybėje darbo rinkos segmentų. Antra, komunikacinių technologijų ir praktikų studijos kartu su sociologiniais įgūdžiais padės programą baigusiesiems ne tik adekvačiai reaguoti į skirtingų socialinių grupių poreikius, bet ir analizuoti įvairių medijų poveikį skirtingų visuomenių plėtotei. Tai irgi labai svarbu šiuolaikinėse visuomenėse. Trečia, tai programa anglų kalba. Pridėčiau ir tai, kad vienas programos tikslų – parengti profesionalus, gebančius teikti inovatyvias sociologinių tyrimų paslaugas ir kurti komunikacinius projektus.
Kokių įgūdžių gali tikėtis įgyti įstojusieji į Visuomenės, kultūros ir komunikacijos programą?
Kaip jau sakiau, tiek viešasis, tiek privatusis darbo rinkos sektoriai vertina profesionalius gebėjimus analizuoti įvairiapusius duomenis ir komunikuoti analizės rezultatus. Šių įgūdžių ugdymas sudaro programos pagrindą. Baigusieji taikys sociologijos ir komunikacijos mokslų analitinius ir tiriamuosius gebėjimus sprendžiant problemas, susijusius su socialine atskirtimi, skurdu, struktūrinėmis nelygybėmis, piliečių įgalinimu, visuomenės sveikata, socialine politika. Be abejo, jie puikiai gebės ir komunikuoti visuomenei socialines problemas, su kuriomis mes susiduriame kasdien.
Studentams visada svarbu, kokias profesines karjeras jie galės rinktis baigę vieną ar kitą bakalauro programą. Kaip apibūdintumėte jūsų programos absolventų karjeros galimybes?
Absolventai galės dirbti analitikais ir komunikacijos specialistais valstybinėse institucijose, nevyriausybinėse organizacijose, ginančiose žmogaus teises, privačiose bendrovėse, tarp jų ir rinkodaros ir rinkos tyrimų bendrovėse. Profesiniai pasirinkimai tikrai nėra riboti: manau, kad ir viešųjų ryšių, ir reklamos, ir kultūros politiką formuojančioms bendrovėms reikia žmonių, turinčių įvairiapusių tiriamųjų gebėjimų. Žinoma, dalis absolventų renkasi tęsti sociologijos, komunikacijos ar kitos socialinių mokslų srities studijas.
Ačiū už pokalbį.