Italų fotografo Riccardo Aichner parodoje – įvairialypis žmogus
Lapkričio 14 d., trečiadienį, 12 val. VDU Didžiosios salės II a. fojė (S. Daukanto g. 28) vyks Riccardo Aichner (Italija) fotografijos parodos „Žmogus – Kuriantis, Naikinantis, Laukiantis, Mylintis“ atidarymas.
Retrospektyvinė italų fotografo paroda – tai tarsi sudėliota atvaizdų mozaika, talpinanti nemažą dalį pasaulio. Kad ir kur fotografuotų, R. Aichner žvilgsnis krypsta į gyvenimo momentus, kurie įamžinti nuotraukose virsta išraiškingomis vaizdinėmis metaforomis. Jos pasakoja apie autoriui svarbias temas: civilizacijos ir gamtos, žmogaus ir gyvūnų santykį, skirtingų pasaulio šalių žmonių darbą ir jų tarpusavio ryšius. Į visa tai fotografas žvelgia iš skirtingų perspektyvų, parodydamas ir įvairių pasaulio šalių bei jų kasdienio gyvenimo vizualų grožį, atskleisdamas neišvengiamus žmogaus poelgių, jo santykio su aplinka prieštaravimus. Žmogus čia yra ir jautrus, mokantis užjausti bei branginantis gyvybę mūsų planetos gyventojas, ir pragmatiškas vartotojas ar savo gyvybinius poreikius tenkinantis „plėšrūnas“. Taigi fotografui šiuo atveju tenka ir menininko, ir humanistinės pasaulėžiūros keliautojo vaidmuo“, – savo įžvalgomis dalijasi fotografijos tyrėjas, meno kritikas, VDU dėstytojas Tomas Pabedinskas.
Parodos kuratoriaus, Nacionalinės premijos laureato, fotomenininko Rimanto Dichavičiaus teigimu, jau pats pavadinimas tarsi įvardija ir išskaido visokeriopą žmogiškąja prigimtį – kūrėjo ir naikintojo, nuolatos kažko belaukiančio ir mylinčio. Nepaisant to, kad R. Aichner aktyviai veikia ir aviacijos pasaulyje, pilname sunkumų ir sudėtingų situacijų, fotomene jo kaip menininko pozicija neišnyksta – ji išlieka kaip nuolat budintis dvasinis kamertonas. 25 fotografijų paroda netikėtai drąsiu pavadinimu – tai didelė dovana žiūrovui, padedanti giliau suvokti mūsų Laiko dinamiškus, nenuspėjamus iššūkius.
Trumpai apie autorių:
Rikardas Aichneris (Riccardo Aichner) pirmąjį fotoaparatą įsigijo 1981 metais.
1984 metais jis dirbo fotografu italų-amerikiečių ekspedicijoje, kuri pirmą kartą išdrįso perplaukti srauniąją Alos upę laukinėje Šiaurės Sumatroje. Šią ekspediciją rėmė Nacionalinė geografijos draugija (National Geographic Society).Ekspedicijos kelionę transliavo italų televizijos kanalas„Mediaset“.
1985–1986 metais R. Aichneris dalyvavo įvairiose kolektyvinėse fotografijų parodose.
1985 metais F. Fabbrio leidykla Italijoje išleido Rikardo Aichnerio fotografijų knygą „Sumatra: nuotykis ant tekančio vandens“(Sumatra: l’avventura sulle acque che corrono).
1988–1989 metais R.Aichneris įamžino vieno svarbiausių Italijos plėtros projektų „Tana-Beles“ Etiopijoje veiklas.
1992 metais fotomenininkas Milane Jeano Blanchaerto galerijoje surengė personalinę parodą „100 Fotografijų“. Savo menines fotografijas R. Aichneris publikavo įvairiuose fotografijų meno ir jūreivystės žurnaluose, iliustravo amerikiečių leidyklos „Sierra Books“ kelionių ir nuotykių knygas. 1998 metais Veronoje surengė naujų darbų parodą „Įamžintos emocijos“.
2013 metais Rikardas Aichneris vienoje didžiausių Italijos fotografijos parodų MIA FAIR (Milan Image Art Fair) pristatė 13-os nuotraukų ciklą „Kelionių fotografija kaip jausmas“.
Nuo studijų laikų R. Aichnerio fotografinės paieškos gimsta iš jo aistros grožiui ir estetinėms vertybėms. Šios paieškos yra sustiprinamos ir jo troškimo suvokti tam tikras taisykles bei mechanizmus, slypinčius už kiekvienos gyvos ar negyvos būties. Būtent toks fotomenininko požiūris padeda pastebėti ir užfiksuoti ypatingus aspektus, ne visada matomus kitiems.
Įgimtas smalsumas ir aistra kelionėms leido fotomenininkui įamžinti visus gyvenimiškus potyrius fotografijose, atspindinčiose jo kūrybinę ir meninę evoliuciją.
Riccardo Aichnerio kūryboje atsiskleidžia jautrus autoriaus požiūris į žmogiškąsias situacijas, kartais kupinas gailesčio ir švelnumo, o kartais – žvarbios realybės.
Parodos kuratorius – fotomenininkas Rimantas Dichavičius.