D. Pavalkis: pagrindiniai švietimo sistemos iššūkiai

2010

Gegužės pradžioje Vytauto Didžiojo universitete (VDU) vyko vieša diskusija „Visuomenės lūkesčiai ir aukštasis mokslas: kas, ko ir kodėl tikisi?“. Diskusijos moderatorius VDU Socialinių mokslų fakulteto dekanas prof. Algis Krupavičius pabrėžė, jog svarbu pabandyti įvardinti šiandieninę Lietuvos švietimo būklę, kaip vystosi švietimas ir kokios galimos perspektyvos laukia ateityje.

Diskusijos metu VDU lankėsi Europos Komisijos Mokslo ir inovacijų komisaro patarėjas prof. dr. Dainius Pavalkis, kuris atstovavo švietimo sistemą.

„Pagrindiniai aukštojo mokslo iššūkiai yra prieinamumas, įvairovė, orientacija, įsidarbinamumas“, – teigia D. Pavalkis. Profesorius pristatė duomenis, kad per pastaruosius penkis metus aukštasis išsilavinimas tapo norma. Tai prieštarauja darbo rinkos poreikiams, kur itin svarbią vietą Lietuvoje vis dar užima profesinio išsilavinimo kompetancijos. Diskusijos dalyvių sutarimu Lietuvos švietimo sistemoje turi būti taikomos dualinės mokslo programos – integruotas akademinis ir profesinis (praktinis) išsilavinimas gali pagerinti esamą darbo rinkos situaciją ir įsidarbinamumą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

Rodyti visus komentarus