Mokinių profesinis apsisprendimas bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo institucijų bendradarbiavimo paradigmoje (Edukologija 07 S)

  • VardasAistė
  • PavardėAntanaitienė
  • Vadovasprof. dr. Laima Sajienė
  • Data2012-10-05
  • KryptisEdukologija

Anotacija

Tikslingas mokinių profesinis apsisprendimas neatskiriamas nuo visapusiško ir kryptingo asmenybės ugdymo, kuris sudaro prielaidas profesinės karjeros projektavimui ir socializavimuisi kintančioje visuomenėje, darbo rinkoje. Darbo tikslas: sukurti ir empiriškai pagrįsti bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo institucijų bendradarbiavimo modelį tikslingam mokinių profesiniam apsisprendimui užtikrinti. Bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo institucijų bendradarbiavimas aktualizuojamas kaip procesas, galintis prisidėti prie mokinių ugdymo karjerai vieningumo, nuoseklumo, suderinamumo ir perimamumo principų tarp skirtingų švietimo lygmenų įgyvendinimo, teikiamų paslaugų, veiklos ir formų plėtros. Sukurtame bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo institucijų bendradarbiavimo modelyje išryškintos keturios tarpusavyje susijusios dimensijos: bendradarbiavimo tikslai, institucijų atsakomybė, institucijų veikla ir formos, aplinkos bei darbo rinkos poveikis. Pateiktas hipotetinis Lietuvos bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo institucijų bendradarbiavimo modelis grindžiamas teorinių ir empirinių edukologinių tyrimų rezultatais. Institucijų bendradarbiavimo modelio esmė – suderinta bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo institucijų veikla, kuria sudaromos sąlygos ir teikiama pagalba mokiniams įvertinti pagrindinius tikslingo profesijos pasirinkimo veiksnius ir apsispręsti pasirenkant tinkamiausią profesiją. Institucijų bendradarbiavimo prasmė įžvelgiama kaip pirminio pasirengimo įgyti profesiją etapas. Bendradarbiavimo sėkmę užtikrina modelyje suformuluotų tikslų konkretumas, institucijų atsakomybės ir bendradarbiavimo veiklos apibrėžtumas.

Išsamiau