Koučingo konsultavimo simuliavimo modelio formavimas (Vadyba 03 S)

  • VardasŽilvinas
  • PavardėMalinauskas
  • Vadovasprof. dr. Jonas Kvedaravičius
  • Data2012-12-07
  • KryptisVadyba

Anotacija

Šiuolaikiniame verslo pasaulyje, didėjant konkurencijai bei greitėjant pokyčiams, susiformavo poreikis vadybinių instrumentų, kurie suteiktų galimybę vadovams vystytis, efektyviai valdyti pokyčius organizacijose bei išlikti konkurencingiems. Siekiant patenkinti šį poreikį susiformavo koučingo konsultavimo fenomenas. Atlikus koučingo konsultavimo fenomeno teorines studijas, patikslintas koučingo konsultavimo apibrėžimas. Apibrėžimas suformuotas apibendrinant bendrojo koučingo, vadovų koučingo ir verslo koučingo apibrėžimų turinio analizės rezultatus. Disertacijoje koučingo fenomeno kategorizacija atlikta mentoringo, psichoterapijos, mokymosi bei vadybos konsultavimo mokslo kontekstuose, laikantis prielaidos, kad būtent šių disciplinų sintezėje susiformavo koučingas. Suformuotas koučingo konsultavimo simuliavimo modelis suteikia galimybę susieti koučingo teorines bei empyrines studijas. Pagal verslo procesų vadybos metodologiją, suformuotas simuliavimo modelis apima esamos situacijos vertinimo bei siekiamos situacijos modeliavimo etapus. Siekiant empyriškai patikrinti suformuotą simuliavimo modelį, taikyta matematinės psichologijos metodologija Conjoint, suteikė galimybę sužinoti Lietuvos verslo organizacijų vadovų nuomonę apie koučingo konsultavimą realiu ir idealiu atveju. Disertacijoje išsikeltas tyrimo tikslas – suformuoti koučingo konsultavimo simuliavimo modelį bei empyriškai jį patikrinti – realizuotas. Manytina, kad suformuoto modelio taikymas gali ženkliai pagerinti koučingo konsultavimo efektyvumą ilgojoje perspektyvoje. Tikėtina, kad disertacijoje atliktas tyrimas gali inspiruoti ir įtakoti kitus naujus tyrimus, galinčius gana stipriai pakoreguoti koučingo konsultavimo fenomeno suvokimą.

Išsamiau