Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/95618
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Educology (S007)
Author(s): Kvieskienė, Giedrė
Title: Ugdymo paradoksai : tarp reformos ir krizės = Paradoxes of education : between reform and crisis
Other Title: Paradoxes of education : between reform and crisis
Is part of: Socialinis ugdymas : mokslo darbai. T. 1, Švietimo kaita 1988-2008 m. , 2009, Nr. 9 (20)
Extent: p. 17-34, 99-117
Date: 2009
Keywords: Ugdymo paradoksai;Partnerystė;Kokybė;Visuomenės gerovė;Paradoxes of education;Partnerskin;Quality;Social welfare
Abstract: Straipsnyje nagrinėjamos ugdymo problemos reformų laikotarpiu. Prasidėjus ekonominei krizei, siekiant taupyti, labiausiai nukenčia silpniausios visuomenės grupės: vaikai, jaunimas, daugiavaikės, socialiai pažeistos šeimos ir grupės. Todėl šiame straipsnyje bandysime analizuoti Švietimo reformos patirtį Lietuvoje, ją gretindami su kitų pasaulio šalių ieškojimais. Pabandysime įvardyti ugdymo paradoksus, nes jie ir Lietuvoje, ir kitose pasaulio šalyse yra panašūs. Remdamiesi paradokso vektoriumi, apžvelgsime viso ugdymo spektro tendencijas
The article deals with the educational problems during the reform period. The economic crisis and attempts to save affect weak and vulnerable groups of society: children, youth, multi-children families, socially hindered families and socially hindered groups. Thus, this article aims to analyse the experience of two decades of education reform in Lithuania comparing it with the research attempts in other countries. An attempt is made to identify the paradoxes of education which are similar in Lithuania as well as in other countries of the world. We will follow the paradox vector to make an overview of the tendencies of the overall spectrum of education
Internet: 
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml5.84 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

8
checked on Sep 5, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.