Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/95599
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Educology (S007)
Author(s): Šetkus, Benediktas
Title: Istorijos mokymo naudojant žemėlapius lygmenys: teoriniai ir praktiniai aspektai
Other Title: Levels of map-aided history teaching: theoretical and practical aspects
Is part of: Istorija : Lietuvos aukštųjų mokyklų mokslo darbai. , [T.] 74 (2009)
Extent: p. 44-50
Date: 2009
Keywords: Istorija;Žemėlapis;Lygmenys;Didaktika;Mokymas;History;Maps;Levels;Didactics;Teaching
Abstract: Straipsnyje nagrinėjama žemėlapių panaudojimo mokant istorijos bendrojo lavinimo vidurinėje mokykloje didaktinė problema. Remiantis ankstesnių ir šiuolaikinių autorių darbais bei mokytojų darbo patirtimi, pateikiama autoriaus parengta koncepcija apie istorijos žemėlapių naudojimo lygmenis. Minėti lygmenys yra išskirti atsižvelgiant į skirtingus istorijos mokytojo numatytus ir siekiamus įgyvendinti uždavinius bei atsižvelgiant į moksleivių gebėjimų lygį, kuriuos daugiausia nulemia moksleivių amžiaus ypatumai
The article investigates the didactic issue of applying history maps to history teaching in comprehensive schools. On the basis of the works by the authors of different periods as well as teachers' experience, the author presents his own conception about a possibility to use history maps at different levels of history teaching. These levels are distinguished with regard to different goals, set by teachers, and pupils' level of abilities which are mainly determined by their age peculiarities
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/95599
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml5.68 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

8
checked on Sep 5, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.