Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/93171
Options
Neformaliojo vaikų švietimo vykdymo raiška bendrojo ugdymo mokyklose
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Neformaliojo vaikų švietimo vykdymo raiška bendrojo ugdymo mokyklose
Other Title
Expression of non formal student education implementation in general education schools
Author
Ramanauskaitė, Gintarė |
Advisor
Extent
54 p.
Date Issued
2019-06-06
Abstract
Atsižvelgiant į tai, kad neformaliojo vaikų švietimo vykdymas vertinamas gerai, tačiau nagrinėjant literatūros šaltinius ir švietimo dokumentus nustačius, kad bendrojo ugdymo mokyklos neturi konkrečių, išsamių aprašų veiklos organizavimui bei šio ugdymo vertinimo gairių, šiame darbe buvo tiriama kaip reiškiasi bendrojo ugdymo mokyklų neformalaus vaikų švietimo vykdymas. Darbe atskleidžiama neformaliojo vaikų švietimo reikšmė bendrojo ugdymo mokyklose, apibūdinamas jo vykdymas ir pristatomos neformaliojo vaikų švietimo vykdymo tendencijos bendrojo ugdymo mokyklose. Neformaliojo vaikų švietimo vykdymo tendencijos bei raiška pagrįsta nagrinėjant Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros išorinių vertinimų ataskaitas.
Atlikto tyrimo metu buvo išskirti šeši bendrojo ugdymo mokyklų neformaliojo vaikų švietimo vykdymo raiškos bruožai, kuriais remiantis išorės vertintojai nustato, kaip vykdomas neformalusis vaikų švietimas. Išskirtus raiškos bruožus nagrinėjant per vadybinių funkcijų įgyvendinimą, nustatyta, kad jie atspindi planavimo ir iš dalies organizavimo funkcijų įgyvendinimą. Remiantis tuo bei kitais tyrimo metu gautais rezultatais, daroma išvada, kad išorinio vertinimo ataskaitose atsispindi ne visi aspektai, kuriais remiantis būtų galima daryti išvadas apie mokykloje vykdomą neformalųjį mokinių švietimą.
Atlikto tyrimo metu buvo išskirti šeši bendrojo ugdymo mokyklų neformaliojo vaikų švietimo vykdymo raiškos bruožai, kuriais remiantis išorės vertintojai nustato, kaip vykdomas neformalusis vaikų švietimas. Išskirtus raiškos bruožus nagrinėjant per vadybinių funkcijų įgyvendinimą, nustatyta, kad jie atspindi planavimo ir iš dalies organizavimo funkcijų įgyvendinimą. Remiantis tuo bei kitais tyrimo metu gautais rezultatais, daroma išvada, kad išorinio vertinimo ataskaitose atsispindi ne visi aspektai, kuriais remiantis būtų galima daryti išvadas apie mokykloje vykdomą neformalųjį mokinių švietimą.
Considering that the implementation of non-formal child education is well-considered, however, when the literature and educational documents identify that schools of general education do not have specific, detailed descriptions of the organization of activities and the guidelines for evaluating this education, this work explores how non-formal education of general education schools is expressed. The work reveals the importance of non-formal child education in general education schools, describes its implementation and presents the trends of non-formal child education in general education schools. Trends and expression of non-formal child education are based on the review of the National School Assessment Agency's external evaluations reports.
The study carried out highlighted six features of non-formal education in general education schools, on the basis of which external evaluators determine how non-formal child education is carried out. The distinguished features of expression analysed through implementation of management functions were found to reflect the implementation of planning and partly organizational functions. Based on this and other findings from the study, it is concluded that the external evaluation reports do not reflect all the aspects that could be used to draw conclusions about the non-formal school education of the school.
The study carried out highlighted six features of non-formal education in general education schools, on the basis of which external evaluators determine how non-formal child education is carried out. The distinguished features of expression analysed through implementation of management functions were found to reflect the implementation of planning and partly organizational functions. Based on this and other findings from the study, it is concluded that the external evaluation reports do not reflect all the aspects that could be used to draw conclusions about the non-formal school education of the school.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)gintare_ramanauskaite_md.pdf (1.11 MB) Embargo Accessuntil 2024-06-06