Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/92998
Type of publication: Magistro darbas / Master thesis
Field of Science: Psichologija (S006) / Psychology
Author(s): Anankienė, Gražina
Title: I gimnazijos klasės mokinių subjektyviai suvokiamo tėvų auklėjimo stiliaus vaidmuo mokykliniam nerimui ir asmenybės identitetui
Other Title: Parenting style impact on a year one grammar school’s students
Extent: 59 p.
Date: 22-May-2019
Keywords: Mokyklinis nerimas;Academic anxiety;Paauglystė;Adolescence;Identiteto vystymasis;Identity development
Abstract: Tyrimo rezultatai atskleidė, kad vaikinai, kurių tėvo auklėjimas stilius yra valdingesnis, pasižymi didesniu mokykliniu nerimu, taip pat didesniu mokykliniu nerimu pasižymi vaikinai ir merginos, kurių mamos auklėjimo stilius yra valdingesnis. Mokinių abiejų lyčių tėvų autoritetingas auklėjimo stilius nėra susijęs su mokykliniu nerimu. Merginos, kurių mamos auklėjimo stilius yra labiau nekontroliuojantis, pasižymi mažesniu mokykliniu nerimu, o tėvo nekontroliuojantis auklėjimo stilius su vaikinų ir merginų mokykliniu nerimu nėra susijęs. Esant valdingesniam tėvo auklėjimo stiliui, vaikinai pasižymi labiau išreikšta žvalgomąja ir gilia identiteto paieška, merginos pasižymi siauresne alternatyvų paieška ir mažesne identifikacija su įsipareigojimais, o mamos valdingesnis auklėjimo stilius taip pat siejasi su merginų siaurėjančia alternatyvų paieška. Esant autoritetingesniam tėvo ir mamos auklėjimo stiliui, vaikinai ir merginos pasižymi labiau išreikšta asmens identiteto plačia alternatyvų ir gilinamąja paieška bei stiprėjančiu identifikavimusi su įsipareigojimais. Esant labiau nekontroliuojančiam tėvo ir motinos auklėjimo stiliui, merginos pasižymi labiau išreikšta plačia alternatyvų ir gilinamąja identiteto paieška, o labiau nekontroliuojantis mamos auklėjimo stilius dar siejasi ir su vaikinų gilesne identiteto paieška. Identiteto paieškos į plotį ir gylį formavimąsi geriausiai prognozuoja labiau išreikštas mokinių mamos autoritetingas auklėjimo stilius, o identiteto paiešką į plotį dar ir nekontroliuojantis mamos auklėjimo stilius. Didesnį mokyklinį nerimą geriausiai prognozuoja labiau išreikšta mokinių asmens identiteto žvalgomoji paieška.
The research has revealed that male students, whose father’s parenting style is more authoritative, show higher levels of school anxiety, also both female and male students show higher levels of school anxiety then more authoritative parenting style is used by their mothers. If both parents are authoritative in their parenting style it shows no relation in school anxiety to students. Female students, whose mother’s parenting style is less authoritative, have lower anxiety levels in relation to school, while father’s parenting style which is less authoritative has no impact on anxiety levels in both female and male students. If the father has more authoritative parenting style, male students show more insightful and wider search for identity, while female students show narrower search for alternative identities and lesser acknowledgment of their commitments. If mother’s parenting style is more authoritative, it also shows narrower search of alternative identities in female students. If both parents are using more authoritative parenting style, then both female and male students demonstrate more expressed personalities, wider and greater search for alternative identities and increasing acknowledgment of their commitments. If both parents are using less authoritative parenting style, female students are showing more expressed and wider search for alternative identities, if mother uses less authoritative parenting style, then it also shows greater search for identity in the male students. In terms of forming wider and greater search for identity it’s mostly associated with students, whose mothers are using more authoritative parenting style, and greater search for identity is also associated with less authoritative mother’s parenting style. Higher levels of school anxiety are associated more with students who express wider personality’s identity search.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/92998
Affiliation(s): Socialinių mokslų fakultetas
Psichologijos katedra
Appears in Collections:2019 m. (SMF mag.)

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

138
checked on Dec 8, 2019

Download(s)

76
checked on Dec 8, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.