Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/92811
Options
The effect of diesel-butanol fuel blends on engine performance parameters and exhaust emissions
Type of publication
Straipsnis mokslo populiarinimo leidinyje / Article in popular science edition (S6)
Title
The effect of diesel-butanol fuel blends on engine performance parameters and exhaust emissions
Other Title
Dyzelino-butanolio degalų mišinių įtaka variklio darbo rodikliams ir deginių emisijai
Is part of
Agroinžinerija ir energetika : ASU Žemės ūkio inžinerijos fakulteto mokslo populiarinimo ir gamybos žurnalas. Akademija (Kauno r.) : Lietuvos žemės ūkio universitetas, 2018, Nr. 23
Date Issued
Date Issued |
---|
2018 |
Publisher
Akademija (Kauno r.) : Lietuvos žemės ūkio universitetas
Extent
p. 53-58
Field of Science
Abstract
The paper presents the experimental test results of a four-cylinder, water-cooled diesel engine operating on normal diesel fuel (DF) and its blends with n-butanol DB1, DB2, DB3 and DB4 pos-sessing 1%, 2%, 3% and 4% (by mass) fuel-bound oxygen. The purpose of this study was to analyze the effects of the above-mentioned diesel-n-butanol fuel blends on engine performance parameters, including brake specific fuel consumption, brake thermal efficiency, and emissions of the exhaust. The test results were then compared with the respective parameters of the engine run-ning with normal diesel fuel at 1800 and 2500 rpms. The obtained results showed that the increase of n-butanol concentration in the diesel fuel reduces CO, THC emissions and smoke (soot) of the exhaust for almost all loading conditions and speeds. The HC emissions increased when using blends DB1 and DB2, however decreased for higher blends DB3 and DB4 at 1800 rpm. The NOx emissions were higher when using oxygenated blends, but exhaust smoke decreased as an encour-aging feature for both engine speeds of 1800 and 2500 rpm. The thermal efficiency of a turbo-charged CRDI diesel engine increased with increasing content of n-butanol in the diesel fuel that means more fuel energy was converted to the mechanical energy.
Straipsnyje nagrinėjami palyginamieji eksperimentinių bandymų rezultatai keturių cilindrų, skysčiu aušinamo dyzelinio variklio, kuris buvo paeiliui varomas normaliais dyzeliniais degalais (DF) ir jų mišiniais su n-butanoliu DB1, DB2, DB3 ir DB4, atitinkamai prisodrintais 1%, 2%, 3% ir 4% (pagal masę) degalų deguonies. Šių tyrimų tikslas buvo išanalizuoti aukščiau paminėtų dyzelino-n-butanolio mišinių įtaką variklio darbo parametrams, įskaitant lyginamąsias efektyvią-sias degalų sąnaudas, efektyvųjį terminį naudingumą ir deginių emisijos komponentus. Gauti ban-dymų rezultatai buvo lyginami su atitinkamais variklio darbo parametrais, pastarajam veikiant normaliais dyzeliniais degalais 1800 ir 2500 min-1 dažniu. Tyrimų rezultatai parodė, kad didėjanti n-butanolio koncentracija dyzelinių degalų mišiniuose sumažina CO, THC emisijas ir deginių dū-mingumą beveik visoms variklio apkrovoms ir sūkiams. HC emisija padidėjo, panaudojus miši-nius DB1 ir DB2, tačiau sumažėjo, panaudojus labiau deguonimi prisodrintus mišinius DB3 ir DB4,e esant 1800 min-1 sūkiams. NOx emisija buvo didesnė, panaudojus deguonimi prisodrintus degalų mišinius, tačiau deginių dūminguma (suodžių kiekis) sumažėjo variklio alkūniniam velenui sukantis abiem 1800 ir 2500 min-1 dažniais. Efektyvusis naudingumas turbokompresorinio CRDI dyzelinio variklio didėjo, padidinus n-butanolio masės kiekį dyzelinių degalų mišinyje, - reiškia daugiau degalų energijos buvo konvertuota į mechaninę energiją (variklio darbą).
Type of document
type::text::journal::journal article
Language
Anglų / English (en)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)