Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/91957
Type of publication: Straipsnis Clarivate Analytics Web of Science ar/ir Scopus / Article in Clarivate Analytics Web of Science or / and Scopus (S1)
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Gargasas, Audrius;Mūgienė, Indra
Title: Logistinių paslaugų vertės kūrimas ir vertinimas
Other Title: Creation and evaluation of logistic services value
Is part of: Management theory and studies for rural business and infrastructure development = Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai [elektroninis išteklius] : mokslo žurnalas / Aleksandro Stulginskio universitetas, Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas. Akademija., T. 40, nr. 2 (2018)
Extent: p. 187–197
Date: 2018
Note: nuo 2017 m. Žurnalas leidžiamas tik elektroninėje versijoje
Keywords: logistika;vertė;modeliai;papildomos paslaugos;vertinimas;logistics value;models;additional services;evaluation
Abstract: Logistika turi vis didesnę reikšmę verslo organizacijų finansiniams rezultatams, todėl vis aktualesnis tampa logistinių paslaugų vertės kūrimo ir vertinimo aspektas. Klientai reikalauja paslaugų, atitinkančių jų subjektyvius poreikius, todėl viena iš logistinių paslaugų vertės didinimo krypčių yra papildomų paslaugų kūrimas. Tyrimo tikslas – nustatyti logistinių paslaugų vertės kūrimo tendencijas ir vertinimo būdus. Tyrimo metodika: išanalizuoti 1981–2018 m. moksliniai straipsniai, nagrinėjantys paslaugų vertės teorinius aspektus. Informacija grupuota ir struktūrizuota, siekiant identifikuoti vertės grandinės plėtros teorines kryptis ir paslaugų vertės kūrimo sritis bei pateikti logistinių paslaugų vertės vertinimo teorinį apibendrinimą. Remiantis atlikta teorine analize, sudaryta logistinių paslaugų vertės vertinimo formulė
Logistics has become increasingly important to business organizations for financial performance, therefore the aspect of value creation and evaluation of logistics services becomes more and more relevant. Customers require services that meet their subjective needs and one of the main directions of increasing the value of logistics services is the creation of additional services. The purpose of this study – identify trends in value creation for logistics services and assessment methods. The paper reviews the models of value creation for logistics services and generalizes the evaluation methods of valuation of logistics services. Research methodology: Review of scientific articles (1981 – 2018 m.). Scientific articles analyzing the theoretical aspects of the value creation of logistics services. The information is grouped and structured in order to identify the theoretical directions of the development of the value chain and the scope of service creation and to provide a theoretical summary of the evaluation of the value of logistics services
Internet: https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/91957/2/ISSN2345-0355_2018_V_40_2.PG_187-197.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/91957
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:1. Straipsniai / Articles
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.62 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

100
checked on Jan 7, 2020

Download(s)

38
checked on Jan 7, 2020

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.