Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/889
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Bush, Jerome C
Title: The effects of the age of onset on vocabulary acquisition in the second language
Other Title: Amžiaus įtaka antrosios kalbos žodyno įsisavinimui
Is part of: Darnioji daugiakalbystė, 2014, nr. 5, p. 237-251
Date: 2014
Keywords: Bilingualism;Vocabulary development;Second language acquisition;EFL;Dvikalbystė;Žodyno plėtojimas;Antrosios kalbos įsisavinimas;Anglų kalba kaip užsienio kalba
Abstract: Bilingualism is no longer for the elite and highly educated. It is becoming a necessity for survival in modern society. Therefore, school systems around the world are implementing mandatory foreign language programs. However, the question of the best time to start a child learning a second language is still debated. This study examined a group of early onset sequential bilinguals and a group of late onset sequential bilinguals in an EFL setting for differences in vocabulary development, keeping the length of foreign language education constant. The results of this study suggest that age of onset may not have an impact on vocabulary acquisition. However, this study was done on a small scale. A larger scale study with modifications in the measurement instruments is recommended before definitive conclusions can be made.
Dvikalbystė jau nėra tik elito ar aukštą išsilavinimą turinčių žmonių gebėjimas. Tai tampa būtinybe norint išgyventi modernioje šiuolaikinėje visuomenėje. Dėl šios priežasties mokyklos visame pasaulyje į savo mokymo programas įtraukia užsienio kalbas kaip privalomą dalyką. Tačiau vis dar diskutuojama, kada geriausia pradėti vaiką mokyti užsienio kalbos. Šio tyrimo objektas – dvi grupės dvikalbių vaikų. Viena grupė užsienio kalbos pradėjo mokytis anksti, kita – vėlai. Buvo norima išsiaiškinti anglų kaip užsienio kalbos žodyno plėtojimo skirtumus tarp abiejų grupių, kai užsienio kalbos mokymo trukmė yra ta pati. Tyrimo rezultatai rodo, kad amžius, nuo kurio pradedama mokytis užsienio kalbos, gali neturėti įtakos tos kalbos žodyno įsisavinimui. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad tyrimo apimtis buvo ribota. Išsamesnėms išvadoms gauti rekomenduotinas platesnės apimties tyrimas, kuriame būtų patobulinti vertinimo metodai.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/889
http://dx.doi.org/10.7220/2335-2027.5.9
https://hdl.handle.net/20.500.12259/889
Appears in Collections:Darnioji daugiakalbystė / Sustainable Multilingualism 2014, nr. 5

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

90
checked on Dec 8, 2019

Download(s)

146
checked on Dec 8, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.