Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/84593
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Transporto inžinerija / Transport engineering (T003)
Author(s): Labeckas, Gvidonas;Slavinskas, Stasys;Vilutienė, Valentina
Title: The use of jet fuel in a diesel engine
Other Title: Reaktyvinių degalų panaudojimas dyzeliniame variklyje
Is part of: Žemės ūkio inžinerija. , Nr. 44(1-3) (2012)
Extent: p. 84-96
Date: 2012
Keywords: Dyzelinis variklis;Reaktyviniai degalai;Cukriniai runkeliai;Savaiminis užsiliepsnojimas;Degimas;Degalų sąnaudos;Deginių emisija;Dūmingumas;Diesel engine;Jet fuel;Autoignition delay;Combustion;Performance;Emissions;Smoke opacity
Abstract: Straipsnyje pateikiama normaliais 95vol% (klasė C) dyzeliniais degalais + 5 vol) RME (DF), reaktyviniais F-34 degalais (JF) ir apdorotais cetano priedais (JF+0,12 vol) F-34 degalais maitinamo keturtakčio, keturių cilindrų, tiesioginio įpurškimo dyzelinio variklio darbo efektyvumo ir pagrindinių deginių emisijos komponentų palyginamoji analizė. Tyrimų tikslas yra ištirti galimybę reaktyvinius F-34 degalus panaudoti antžeminės karinės technikos tiesioginio įpurškimo dyzeliniuose varikliuoseI ir išstudijuoti reaktyvinių F-34 degalų ir 0.12vol% 2-ethylhexyl nitrato cetano priedais apdorotų reaktyvinių F-34 degalų įtaką savaiminio užsiliepsnojimo periodo trukmei, degimo procesui, variklio darbo efekvumui ir deginių emisijos rodikliams. Reaktyviniais JF ir JF+0.12vol% degalais maitinamas variklis išvysto -imalų dujų slėgį cilindre 4.3% ir 2.8% mažesnį, esant 1400 min"1 sūkiams, ir - bei 5.7%, esant sūkiams 2200 min"1, palyginti su 86.6 MPa ir 82.5 MPa uialaus dyzelinio variklio išvystomu slėgiu. Pasėkoje apdorotais reaktyviniais galais maitinamas variklis veikia mikščiau ir, esant vardiniams 2200 min"1 finams, maksimalus dujų slėgio padidėjimas cilindre sumažintas 9.4% palyginti K 15.9 barų/0 normalaus variklio naudojimo atveju. Minimaliosios lyginamosios irgilų sąnaudos (bsfc) reaktyvinių degalų F-34 ir priedais apdorodų F-34 degalų aemažėjo 4.8% ir 3.5% esant 1400 min"1 sūkiams ir padidėjo 2.7% ir 3.7%, esant II 10 min"1 sūkiams, palyginti su 249.5 g/kWh ir 251.8 g/kWh normalaus variklio ^naudomis. Maximali NO emisija, panaudojus reaktyvinius degalus JF ir JF+0.12vol%, —ažėjo 11.5% ir 7.0%, esant 1400 min"1, ir 17.1% bei 17.3%, esant 2200 min"1 sCkiams, palyginti su 1705 ppm ir 1389 ppm sklindančių iš normalaus dyzeliniovariklio
The article presents a comparative analysis of the bench test results of a four-stroke, four-cylinder, direct-injection diesel engine operating on the normal 95vol% (clas.^ C) diesel fuel + 5vol% RME (DF), F-34 jet fuel (JF) and F-34 jet fuel treated with the cetane improver (JF+0.12vol%). The purpose of the research was to investigate the possibility to use of military jet F-34 fuel in the land-based direct injection diesel engin; and examine the effect of F-34 and F-34 fuel treated with 0.12vol% 2-ethylhexyl nitrate on the autoignition delay, combustion, performance, emissions and the smoke opacity. The maximum cylinder gas pressure produced from fuel JF and JF+0.12vol% was lower 4.3% and 2.8% at speed of 1400 rpm, and 2.5% and 5.7% at speed of 2200 rpn compared to 86.6 MPa and 82.5 MPa of the normal diesel. At rated 2200 rpm speed, the use of the jet fuel treated with the cetane improver led to smoother engine performar.cf under all loads and the maximum cylinder pressure gradients were reduced by 9.4% ai against 15.9 bar/deg of the normal diesel. The minimum brake specific fuel consumption (bsfc) for F-34 fuel and treated F-34 fuel was decreased by 4.8% and 3.5% at 1400 rpm aa: increased by 2.7% and 3.7% at 2200 rpm compared to 249.5 g/kWh and 251.8 g/kWh of the normal diesel. Maximum NO emissions produced from JF fuel and JF+0.12vol% fuel wer; reduced by 11.5% and 7.0% at 1400 rpm, and 17.1% and 17.3% at speed of 2200 rp~ compared to 1705 ppm and 1389 ppm emanating from the normal diesel. Maximum CC emissions were suppressed by 39.3% and 16.8% compared to 4988 ppm produced from the normal diesel running at 1400 rpm speed. At speed of 2200 rpm, the ecological effect ce using F-34 fuel was minimal and the CO emissions sustained over the whole load range i: the same level and increased by 2.5% and 3.0% with regard to the normal diesel operatir_: under high load. The HC emission was correspondi
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/84593
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Žemės ūkio akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml12.1 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

34
checked on Dec 11, 2019

Download(s)

6
checked on Dec 11, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.