Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/70058
Options
Pagyvenusių suaugusiųjų įsitraukimas į Trečiojo amžiaus universiteto veiklą. Kauno rajono atvejis
Field of Science
Edukologija / Education (S007)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Pagyvenusių suaugusiųjų įsitraukimas į Trečiojo amžiaus universiteto veiklą. Kauno rajono atvejis
Other Title
Elderly adults' involvement in University of the third age activities. Case of Kaunas district
Author
Pielakauskaitė, Karolina |
Advisor
Extent
62 p.
Date Issued
2019-05-21
Abstract
Šiame darbe nagrinėjamas pagyvenusių suaugusiųjų įsitraukimas į Trečiojo amžiaus universiteto (TAU) veiklą remiantis Kauno rajono atveju. Atliktas tyrimas aktualus tuo, kad Trečiojo amžiaus universitetai skatina žmonių pilietiškumą, kuris pasireiškia per bendruomeniškumą. Asmenys įtraukia vieni kitus į mokymosi procesą, - tai kuria pilietiškumu pagrįstą visuomenę, per universiteto veiklas suinteresuoti asmenys jungiasi bendram tikslui ir drauge kurti viešosios gerovės.
Tyrimo objektas - pagyvenusių suaugusiųjų įsitraukimas į Trečiojo amžiaus universiteto veiklą.
Tyrimo tikslas – atskleisti pagyvenusių suaugusiųjų patirtis jiems įsitraukiant ir įtraukiant kitus bendruomenės narius į Trečiojo amžiaus universiteto veiklas.
Vykdant tyrimą „Pagyvenusių suaugusiųjų įsitraukimas į Trečiojo amžiaus universiteto veiklą. Kauno rajono atvejis“ buvo atliktas 3 etapų empirinis kokybinis tyrimas. Taikytas sutelktos (fokus) grupės diskusijos metodas.
Išvados. Išsiaiškinta, kad TAU savo veikla užtikrina pagyvenusių suaugusiųjų geresnę socialinę integraciją į visuomenę. Tačiau susiduriama ir su trukdžiais įsitraukti į Trečiojo amžiaus universiteto veiklą: suinteresuotų žmonių nežinojimas apie švietimo svarbą, nepakankamos informacijos turėjimas apie vykdomus užsiėmimus prisideda prie problemų, trukdančių įsitraukti į veiklas, susiduriama su TAU veiklos sklaidos problema. Universitete ugdomas bendruomeniškumas, žmones sieja bendras tikslas – noras mokytis, – taip jie tampa neatskiriami bendruomenės nariai, kurie užtikrina ir tolimesnį mokymąsi bei bendradarbiavimą tarpusavyje ir savo pilietišku pavyzdžiu įtraukiant neaktyvius bendruomenės narius. Išaiškėjo įtaka asmeniniam tobulėjimui, savo įgytą patirtį universitete tyrimo dalyviai panaudojo įvairiose srityse. Įsitraukdami į Trečiojo amžiaus universiteto veiklas, tyrimo dalyviai, jų nuomone, patyrė įvairių asmeninio ir visuomeninio gyvenimo pokyčių.
Tyrimo objektas - pagyvenusių suaugusiųjų įsitraukimas į Trečiojo amžiaus universiteto veiklą.
Tyrimo tikslas – atskleisti pagyvenusių suaugusiųjų patirtis jiems įsitraukiant ir įtraukiant kitus bendruomenės narius į Trečiojo amžiaus universiteto veiklas.
Vykdant tyrimą „Pagyvenusių suaugusiųjų įsitraukimas į Trečiojo amžiaus universiteto veiklą. Kauno rajono atvejis“ buvo atliktas 3 etapų empirinis kokybinis tyrimas. Taikytas sutelktos (fokus) grupės diskusijos metodas.
Išvados. Išsiaiškinta, kad TAU savo veikla užtikrina pagyvenusių suaugusiųjų geresnę socialinę integraciją į visuomenę. Tačiau susiduriama ir su trukdžiais įsitraukti į Trečiojo amžiaus universiteto veiklą: suinteresuotų žmonių nežinojimas apie švietimo svarbą, nepakankamos informacijos turėjimas apie vykdomus užsiėmimus prisideda prie problemų, trukdančių įsitraukti į veiklas, susiduriama su TAU veiklos sklaidos problema. Universitete ugdomas bendruomeniškumas, žmones sieja bendras tikslas – noras mokytis, – taip jie tampa neatskiriami bendruomenės nariai, kurie užtikrina ir tolimesnį mokymąsi bei bendradarbiavimą tarpusavyje ir savo pilietišku pavyzdžiu įtraukiant neaktyvius bendruomenės narius. Išaiškėjo įtaka asmeniniam tobulėjimui, savo įgytą patirtį universitete tyrimo dalyviai panaudojo įvairiose srityse. Įsitraukdami į Trečiojo amžiaus universiteto veiklas, tyrimo dalyviai, jų nuomone, patyrė įvairių asmeninio ir visuomeninio gyvenimo pokyčių.
This study examines the involvement of elderly adults in University of the Third Age activities based on the Kaunas District case. The carried out research is relevant to the fact that Universities of the Third Age encourage public spirit, which manifests itself through sociality, people involve one another in the learning process. This creates a society based on public spirit, interested parties unite for a common purpose and the overall creation of public welfare via university activities.
Object of research – elderly adults’ involvement in University of the Third Age activities.
Purpose of research – to uncover the experiences of elderly adults who get involved and involve other community members in University of the Third Age activities.
A three-stage empirical qualitative research was carried out during the "Elderly adults' involvement in University of the Third Age activities. Case of Kaunas district" study. The following method was used: focus group discussion.
Conclusion. It has been determined that the activities of University of the Third Age ensure better older adult integration into society. However, there are also the following obstacles to getting involved in activities of University of the Third Age: ignorance about the importance of education, lack of information about activities. This leads to issues with get involved in activities there is a problem with the dissemination of the activities of the Third Age University. The idea of community is developed in University. People share a common goal of learning, thus they become integral parts of the community and ensure further learning and cooperation among themselves, as well as involve inactive members of the community. Influence on personal development was also noticed, as experience gained at the University were used by the research participants in various fields. According to the participants of this study, by getting involved in University of the Third Age activities, they felt they had undergone various changes in their personal and social life.
Object of research – elderly adults’ involvement in University of the Third Age activities.
Purpose of research – to uncover the experiences of elderly adults who get involved and involve other community members in University of the Third Age activities.
A three-stage empirical qualitative research was carried out during the "Elderly adults' involvement in University of the Third Age activities. Case of Kaunas district" study. The following method was used: focus group discussion.
Conclusion. It has been determined that the activities of University of the Third Age ensure better older adult integration into society. However, there are also the following obstacles to getting involved in activities of University of the Third Age: ignorance about the importance of education, lack of information about activities. This leads to issues with get involved in activities there is a problem with the dissemination of the activities of the Third Age University. The idea of community is developed in University. People share a common goal of learning, thus they become integral parts of the community and ensure further learning and cooperation among themselves, as well as involve inactive members of the community. Influence on personal development was also noticed, as experience gained at the University were used by the research participants in various fields. According to the participants of this study, by getting involved in University of the Third Age activities, they felt they had undergone various changes in their personal and social life.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieigos embargo / Embargoed Access
File(s)karolina_pielakauskaite_md.pdf (664.02 KB) Embargo Accessuntil 2024-05-21