Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/691
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Cisneros-Cohernour, Edith J.
Title: Iššūkiai, su kuriais susiduriama standartizuotu metodu vertinant dėstymo universitetuose kokybę
Other Title: Challenges when using a standardized approach for assessing the quality of college teaching
Is part of: Aukštojo mokslo kokybė, 2013, nr. 10, p. 78-98
Date: 2013
Keywords: Fakulteto darbuotojų įvertinimas;Studentų pateiktas dėstymo reitingas;Standartizuotas įvertinimas;Dėstymas;Studijų technologija;Faculty evaluation;Student ratings of teaching;Standardized evaluation;Teaching
Abstract: Šiame straipsnyje pristatomas kokybinis atvejo tyrimas, kuriame analizuotas dėstomas įvadinis kursas apie specialiųjų poreikių studentus. Duomenims rinkti taikyti dokumentų analizės, stebėjimo ir interviu su vadovais, kitais fakulteto darbuotojais, dėstytojo kolegomis, dėstytojo asistentais ir studentais metodai. Kartu buvo įvertinta ir dėstymo kokybė. Straipsnyje aptariami privalumai ir trūkumai, su kuriais susiduriama standartizuotu metodu vertinant dalyko dėstymo kokybę pedagogų atestacijai. Taip pat pateiktos įžvalgos apie studijų technologijų naudojimą ir dėstymo universitetuose įvertinimą.
This article develops around a qualitative research case study of an instructor teaching an introductory course about students with special needs. Data collection involved document analysis, observations and interviews with administrators, the faculty member, his peers, teaching assistants and students. The case is also a reflective piece on the evaluation of teaching quality. Benefits and obstacles to using a standardized approach for evaluating an instructor teaching a required course for teacher certification are discussed, and important implications in the evaluation of both educational technology and college teaching are identified.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/691
http://dx.doi.org/10.7220/2345-0258.10.4
https://hdl.handle.net/20.500.12259/691
Appears in Collections:Aukštojo mokslo kokybė / The Quality of Higher Education 2013, nr. 10

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

86
checked on Oct 13, 2019

Download(s)

80
checked on Oct 13, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.