Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/62001
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Šenberga, Ilzė
Title: The question of the content of school history course in the publications of historians-methodologists in the 1920s and 1930s
Other Title: Bendrojo lavinimo mokyklos istorijos kurso turinio klausimas istorikų metodininkų publikacijose XX a. 3–4 deš.
Is part of: Istorija, 2016, t. 104, nr. 4, p. 100-108
Date: 2016
Keywords: National history;World history;Principles of selection of teaching material;School course content;Nacionalinė istorija;Pasaulio istorija;Mokymo medžiagos pasirinkimo principai;Mokyklos kurso turinys
Abstract: The article is the continuation of the publication The issue of social functions of history in the periodicals of Latvia in the 1920s and 1930s which was published in Istorija (2016, Vol. 102, No. 2). The article considers the views of teachers-historians about the principles of selection of historical material, its organization in the lower secondary school, their vision of the place of national history in school history education and its proportion with world history in the school curriculum.
Šis straipsnis yra Istorijoje (2016, t. 102, Nr. 2) jau skelbto straipsnio Socialinių istorijos funkcijų klausimas Latvijos periodiniuose leidiniuose XX a. 3–4 deš. tęsinys. Straipsnyje aptariamos mokytojų istorikų nuomonės apie istorinės medžiagos pasirinkimo principus, jos išdėstymą pagrindinėje mokykloje bei jų įžvalgos apie nacionalinės istorijos vietą istorijos mokymo procese ir jos santykį su pasaulio istorija mokyklos programoje.
Internet: http://dx.doi.org/10.15823/istorija.2016.10
https://hdl.handle.net/20.500.12259/62001
Appears in Collections:Istorija 2016, t. 104, nr. 4

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

10
checked on Aug 18, 2019

Download(s)

6
checked on Aug 18, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.