Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/61535
Options
Language learning motivation of EFL students at LEU
Author(s)
Gulbinskienė, Dalia |
Dubovičienė, Tatjana |
Title
Language learning motivation of EFL students at LEU
Other Title
LEU anglų kalbos studentų užsienio kalbų mokymosi motyvacija
Is part of
Žmogus ir žodis, 2015, t.17, nr. 3, p. 137-145
Journal Title
Journal Volume Title
Journal Issue Title
Date Issued
Date Issued | Volume | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|---|
2015 | 17 | 3 | 137 | 145 |
Abstract
Learning a foreign language is a process that demands a lot of efforts which should be supported by something that can help to achieve goals of learning. Motivation is responsible for most of our thoughts and deeds. Human motivation is extremely complex both to account for and understand. This paper explores the significance of motivation as a contributing factor in foreign language acquisition. Motivation is the learner’s orientation with regard to the goal of learning a foreign language. Motivation is divided into several types: intrinsic, extrinsic, instrumental, integrative, achievement motivation. The aim of this paper is to try to get an insight into motivating factors of EFL students at the Lithuanian University of Educational Sciences.
Užsienio kalbos mokymasis yra procesas, reikalaujantis daug pastangų, kurios turėtų būti palaikomos motyvuojančių faktorių, padedančių pasiekti mokymosi tikslus. Motyvacija yra atsakinga už didžiąją dalį mūsų minčių ir poelgių. Žmogaus motyvaciją yra sudėtinga apskaičiuoti ir suprasti. Šiame straipsnyje nagrinėjama motyvacijos svarba besimokant užsienio kalbų. Motyvacija yra besimokančiojo orientyras studijuojant užsienio kalbą. Šio straipsnio tikslas yra pabandyti pažvelgti į EFL studentų vidinius ir išorinius motyvuojančius veiksnius Lietuvos edukologijos universitete.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Anglų / English (en)