Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/60238
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse (S4);Article in other databases (S4)
Field of Science: Filologija (H004);Philology (H004)
Author(s): Eidukevičienė, Rūta
Title: „Sprechen sie Deutsch? A. Merkel nori daugiau vokiečių kalbos Europoje“ (delfi, 19.06.2013): zum Image des deutschen in litauischen Medien
Other Title: „Sprechen sie Deutsch? A. Merkel nori daugiau vokiečių kalbos Europoje“ (delfi, 19.06.2013): vokiečių kalbos įvaizdis Lietuvos žiniasklaidoje
Is part of: Darnioji daugiakalbystė : periodinis mokslo žurnalas = Sustainable multilingualism : biannual scientific journal. Kaunas : Vytautas Magnus university, 2018, T. 13
Extent: p. 62-93
Date: 2018
Note: Online ISSN 2335-2027
Keywords: Naujienų portalai;Šalies ir kalbos įvaizdis;Užsienio kalbos mokymosi motyvacija;Vokiečių kalba;News portals;German language;Motivation to language learning;Attitudes towards countries and languages
Abstract: Straipsnyje analizuojamas vokiečių kalbos įvaizdis viešajame Lietuvos diskurse. Tyrimo medžiagą sudaro 82 dviejų internetinių naujienų portalų (nacionalinio – delfi.lt ir regioninio – kaunodiena.lt) straipsniai, publikuoti 2011.01.01–2017.03.01 laikotarpiu. Remiantis kritinės diskurso analizės metodu, siekiama ištirti pagrindinius straipsniuose sutinkamus argumentus, kodėl Lietuvoje verta arba neverta mokytis vokiečių kalbos, kokiose srityse vokiečių kalbos mokėjimas itin svarbus ir pan. Bendras šalies įvaizdis lemia požiūrį į toje šalyje vartojamą kalbą / kalbas, todėl straipsnyje pirmiausia aptariamas Vokietijos įvaizdis (įtaka tarptautinei politikai, ekonomika ir socialinis stabilumas, šalies patikimumas partnerių akyse) ir bendras Vokietijos, jos visuomenės bei kultūros žinomumas Lietuvoje. Pasirinktų straipsnių analizė leidžia teigti, kad Vokietijos įvaizdis analizuojamu laikotarpiu gana teigiamas – Vokietija pristatoma kaip lietuviams emigrantams, ypač turintiems aukštą kvalifikaciją, itin patraukli šalis, be to, akcentuojami glaudūs ekonominiai Vokietijos ir Lietuvos ryšiai. Aptariant vokiečių kalbos įvaizdį, išryškėja dvilypis paveikslas – straipsniuose dažnai pastebima, jog vokiečių kalba nėra populiari tarp Lietuvos moksleivių, jog ją moka itin mažai lietuvių, tačiau tuo pat metu pabrėžiama, jog vokiečių kalbos populiarumas ėmė augti 2011 m., kai lietuviams atsivėrė Vokietijos darbo rinka. Akcentuojant vokiečių kalbos mokėjimo svarbą, dažniausiai argumentuojama tuo, jog ši kalba būtina siekiant įsidarbinti Vokietijoje, sėkmingai plėtoti verslo santykius su vokietakalbėmis šalimis, tačiau tyrimas atskleidžia, jog straipsniuose žymiai rečiau užsimenama apie vokiečių kalbos naudą kultūriniams ir akademiniams mainams, turizmo vystymui, bendrai pasaulėžiūros plėtrai
The paper aims to analyze the attitudes to German language in the Lithuanian public discourse. Texts written on this topic and chosen for the analysis appeared in two news portals – the national news portal delfi.lt and the regional news portal kaunodiena.lt. The database covers the period from 1 January 2011 to 1 March 2017; it consists of 82 articles from both news portals. For studying the image of German, the present study applies the framework of Critical Discourse Analysis taking into account different argumentation strategies for learning or not learning German as a foreign language as well as main topical priorities. The general attitudes towards countries can serve as an important foundation for motivation to language learning, so the analysis starts with the discussion of the specifics attributed to Germany and German-speaking countries (effectiveness governing the world, sympathy, economic success, and reliability). The analysis of the selected texts confirms that the image of Germany in Lithuania is quite positive: Germany, especially on delfi.lt, is presented as a target country for qualified Lithuanian experts, as an economically stable country having a large degree of political and cultural influence in the world. Regarding the status of German, the analyzed texts reveal a more ambiguous picture: on the one hand, it is stated that German is not popular in Lithuania, on the other hand it is emphasized that the popularity of the German language is increasing. The argumentation scheme for learning German consists of several argumentation lines: German is represented as a commodity in such domains as a professional career in Germany, in dealing with bilateral business relations, and to some extent in building a professional career in one’s home country and upholding cultural relations
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/60287
https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/60287/1/ISSN2335-2027_2018_N_13.PG_62-93.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/60287
https://doi.org/10.2478/sm-2018-0012
Affiliation(s): Humanitarinių mokslų fakultetas
Užsienio kalbų, lit. ir vert. s. katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml11.53 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

118
checked on Aug 17, 2019

Download(s)

4
checked on Aug 17, 2019

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.