Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/52704
Type of publication: research article
Type of publication (PDB): Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Edukologija / Education (S007)
Author(s): Bukantaitė, Daiva;Kizaitė, Reda
Title: Dėstytojų įsitraukimas į muzikos pedagogikos studijų programos kokybės tobulinimą
Other Title: Teacher involvement in the quality improvement of the study programme music pedagogy
Is part of: Mokytojų ugdymas: mokslo darbai = Teacher education. Šiauliai : Šiaulių universiteto leidykla, 2016, nr. 26(1)
Extent: p. 5-14
Date: 2016
Note: ISSN 2424-3302 (Online)
Keywords: Studijų programos kokybė;Studijų kokybės suvokimas;Dėstytojai;Quality of the study programme;Teachers;Perception of study quality
Abstract: Straipsnyje siekiama atsakyti į klausimus, kaip dėstytojai įsitraukia į Muzikos pedagogikos studijų programos kokybės tobulinimą, ar ir kaip jų įsitraukimas į studijų programos tobulinimą yra suvoktas procesas, kokie veiksniai lemia studijų kokybę. Atliktas tyrimas leido pastebėti, kad dėstytojai studijų kokybę sieja su studentų pasirengimu studijuoti, jų motyvacija ir įsitraukimu. Studijų kokybė yra suvokiama kaip kasdienės dėstytojų veiklos dalis, tačiau dėstytojams gana sunku suvokti studijų programos sandarą, o tai lemia bendro požiūrio į studijų kokybę nebuvimą
The quality of study programmes mostly depends on the university teacher (Rastauskienė et al., 2008). He takes part in research and creative activity, organizes the study process, as a member of a social institution he takes part in administrative activity, represents the institution (Rastauskienė et al., 2008). According to Šlentnerienė and Tandzegolskienė (2008), teacher workload is made up of academic, pedagogical, educational, methodological, administrative and representative activity, he plays an important role in knowledge creation and society education. Pileičikienė (2011) adds that the teacher foresees intended learning outcomes, is responsible for study internationalization, curriculum design, the institutional infrastructure, all aspects of the study programme to assure its quality. Research problem: teacher involvement in the quality improvement of the study programme Music Pedagogy. Research questions: • How and how much are teachers involved in the quality improvement of the study programme? • Do they understand their role? • What encourages them to take part in the process? Research object: the nature of teacher involvement in the quality improvement of the study programme Music Pedagogy. Research aim: to identify the nature of teacher involvement in the quality improvement of the study programme Music Pedagogy. Research method: teacher survey (semi-structured) using closed-ended and open-ended questions. Such a method allows to identify respondents’ opinion and experiences (Rupšnienė, 2007). [...]
Internet: http://www.su.lt/images/leidiniai/MU/01_Bukantaite.pdf
Affiliation(s): Muzikos akademija
Muzikos teorijos ir pedagogikos katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.48 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

23
checked on Mar 30, 2021

Download(s)

10
checked on Mar 31, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.