Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/50290
Type of publication: Straipsnis Clarivate Analytics Web of Science ar/ir Scopus / Article in Clarivate Analytics Web of Science or / and Scopus (S1)
Field of Science: Menotyra / Artwork (H003)
Author(s): Žukauskas, Darius
Title: Kražių bažnyčios didžiojo altoriaus paveikslas : istorinis, ikonografinis, stilistinis aspektai
Other Title: Kražiai Church grand altar painting: historical, iconographic, stylistic aspects
Is part of: LOGOS. Vilnius : Visuomeninė organizacija "LOGOS", 75 (2013)
Extent: p. 167-192
Date: 2013
Keywords: Bažnytinis menas;Ikonografija;Barokas;Kražiai;Benediktinai;Šv. Benediktas;Šv. Skolastika;Kražiai;Benedictines;St. Benedict;St. Scholastica;Ecclesiastical art;Iconography;Baroque
Abstract: Straipsnyje pateikiamas platus tyrimas, kuriame istoriškai, ikonografiškai bei stilistiškai analizuojamas Kražių Švč. M. Marijos Nekaltojo Prasidėjimo bažnyčios didžiajame altoriuje kabantis paveikslas ,,Šventieji Benediktas ir Skolastika, garbinantys Švč. M. Mariją”. Paveikslas sukurtas XVII a. 5 dešimtmetyje, naujai įkurto benediktinių vienuolyno bažnyčios antrajam altoriui, XVIII a. 8 deš. perkeltas į naujai pastatytos bažnyčios didįjį altorių, kuris itin darniai pratęsė paveikslo ikonografinę programą. Tyrime atskleidžiamas paveikslo tapybos ikonografijos daugialypiškumas, jos kismas uždedant aptaisus ir pertapant kai kuriuos elementus. Kaip pagrindinis išskiriamas ir pabrėžiamas labiausiai paveikslo turinį atskleidžiantis Šventojo pokalbio tipas. Straipsnyje pateikiami ir trumpai aptariami keletas galimų paveikslo analogų ir pirmavaizdžių
The article presents wide research on the painting, “Saints Benedict and Scholastica Glorifying Virgin Mary” situated in Kražiai church of Virgin Mary’s Immaculate Conception. The painting has been analyzed by historic, iconographic and stylistic methods. The picture was painted between 1643 and 1655. It was added to the second altar in the Benedictine monastery church. In 18th c. it was moved to the newly built church and placed into the Grand altar, which perfectly continued the iconography of the painting. The research reveals the multipartite iconography of the painting and the changes after the painting was decorated with silver casings and partially repainted. The article suggests that the main iconographic type of painting is Saint Conversation and that several other paintings can be described as analogs and prototypes
Internet: http://litlogos.eu/L75/Logos_75_167_192_Zukauskas.pdf
http://litlogos.eu/L75/Logos_75_167_192_Zukauskas.pdf
Affiliation(s): Menų fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml8.91 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

142
checked on Dec 8, 2019

Download(s)

12
checked on Dec 8, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.