Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/49950
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Etnologija / Ethnology (H006)
Author(s): Dapšauskaitė, Živilė
Title: Pagrindinės šiuolaikinių mokyklinių atminimų teminės grupės
Other Title: Specificity of Genre: School Remembrance Albums (Atminimai)
Is part of: Liaudies kultūra = Folk Culture. Vilnius : Lietuvos liaudies kultūros centras, 2010, nr. 5(134)
Extent: p. 29-34
Date: 2010
Keywords: Mokyklinis atminimas;Albumas;Mokyklinių atminimų tematika;Vaikų kūryba
Abstract: Straipsnio objektas: šiuolaikinių mokyklinių albumų – atminimų – tematika. Tikslas – pristatyti pagrindines mokyklinių atminimų temas; paanalizuoti, kaip kinta atminimų tekstai išlaikydami tam tikras nusistovėjusias formuluotes ir kt. Atminimų tekstai, kurie analizuojami šiame straipsnyje, yra saugomi Vytauto Didžiojo universiteto Etnologijos ir folkloristikos katedros Etnologijos rankraštyne (VDU ER). Metodai: aprašomasis, lyginamasis, interpretacinis. Išvados: atminimas – tai tekstas, dažniausiai sudarytas iš griežtos formulės ir smulkesnių joje kintančių dalių bei vaizdas, lydintis ar iliustruojantis tekstu perduodamą informaciją. Atminimų tekstuose vaizduojamas kasdienis, vaikams artimas gyvenimas bei jo aktualijos, tarsi pasakiški veikėjai (Buratinas, meškiukai, kiškiukai). Pastebimi ir šie ryškesni temų skirtumai: jaunesniųjų klasių moksleivių tekstuose pasakojama apie linksmus, kasdien sutinkamus personažus iš pasakų ar realaus pasaulio, kurie atlieka nesudėtingus veiksmus – taip konstruojami paprastučiai siužetai. Vyresniųjų klasių (jei jie rašo) atminimuose dažniau perteikiamos gyvenimo tiesos, patirtis, šiek tiek daugiau filosofinių minčių, linkėjimų gražiai gyventi baigus mokyklą. Gyvenimo planas, vaizduojamas atminimuose: vaikystė, jaunystė, studijų laikai, šeimyninis gyvenimas, senatvė. Atminimų tekstuose ypač vertinama draugystė – tai dviejų žmonių vienovė, galinti suteikti jėgų kovojant netgi su gamta, nors ji ir sukūrė žmogų. Pabrėžiama, kad draugystė turi būti tikra – tik tokia ji gali nugalėti visas kliūtis ir būti aukščiau net už stipriausią jai besipriešinančią jėgą. Atminimai dažnai yra pasirašomi formule, kuria neįmanoma iššifruoti parašiusiojo – tautosakos gyvavimo tradicija išlaikoma nepakitusi
The article focuses on a phenomenon of school life, namely remembrance albums that are filled with entries called remembrances (atminimai) written by school friends and destined to remind the album holder of them. Remembrances are not considered to be a separate literary genre. However, they have recently started to be interpreted as a new genre in contemporary Lithuanian folklore. They are mostly written by girls to one another and can thus be classified as part of a sub-culture. School remembrances function not only as reminders of a person who writes it to the holder of the album, they are a part of a complicated socio-cultural mechanism operating in the social circles such as class and school mates. Remembrances are tribute texts. Tribute texts constitute an important part of popular culture. They are abundant in fiction, theatre, fine arts and other art forms. As such, they are revealing of the culture that produces them. Just like any other tribute texts, remembrances are constructed according to certain formulae supplementing or replacing various small units of text. Sometimes they are signed, but usually in a way that remains anonymous
Internet: http://www.llkc.lt/index.php?1349237352
http://www.llkc.lt/index.php?1349237352
Affiliation(s): Humanitarinių mokslų fakultetas
Kultūrų studijų katedra
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.76 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

102
checked on Aug 16, 2019

Download(s)

4
checked on Aug 16, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.