Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/49201
Type of publication: Straipsnis kituose recenzuojamuose leidiniuose / Article in other peer-reviewed editions (S5)
Field of Science: Sociologija / Sociology (S005)
Author(s): Maslauskaitė, Aušra
Title: Moterims skirtos žiniasklaidos raida Lietuvoje
Other Title: The development of Lithuanian women's magazines
Is part of: Filosofija. Sociologija. Vilnius : Lietuvos mokslų akademija, 2002, Nr. 4
Extent: p. 31-39
Date: 2002
Keywords: Lyčių santykiai;Žiniasklaida;Seksualumas;Santuoka;Kokybiniai ir kiekybiniai metodai;Gender relations;Mass media;Sexuality;Marriage;qualitative approach;quantitative approach
Abstract: Paskutiniame XX a. dešimtmetyje Lietuvoje vyko ryški kultūrinių lyčių santykių modelių kaita. Ji akivaizdi tiek vertybinėse orientacijose, tiek faktiniame šeimos ir santuokos formavime. Žiniasklaidos priklausomybės teorija teigia, jog žiniasklaidos pranešimų poveikis sustiprėja socialinių transformacijų metu. Šio straipsnio tikslas - išanalizuoti 1990-2000 m. Lietuvos moterims skirtą spaudą, nustatyti jos raidos ypatumus bei seksualinius ir institucinius lyčių santykių aptarties būdus. Straipsnis paremtas kokybine ir kiekybine metodologija atlikto žiniasklaidos tyrimo rezultatais. Teigiama, kad moterims skirta žiniasklaida, vaizduodama lyčių santykius pastarąjį dešimtmetį, išgyveno tris raidos etapus: tradicijos tęstinumo, imitacinį ir stabilizacijos. Vertybiniai principai, pagal kuriuos žiniasklaidoje kuriami lyčių santykiai, įvairėja. Greta individualistinių tradicinių ar liberalių modeliu egzistuoja ir solidarumo etika paremti moterų ir vyrų ryšiai
The gender relationships have been remarkably transformed in Lithuanian society in the last decade of the 20th century. This is reflected in the value orientations as well as in the patterns of marriage and family formation. According to the media dependency theory, the impact of mass media increases in the periods of social transformations. Lithuanian women's media of 1990-2000 are analyzed in the pages. The research was aimed to periodise the media according to the changes in content and to analyze the images of sexuality and marriage. The research was based on qualitative and quantitative approaches. The results proved the hypothesis that the discourses on gender relationships became more heterogeneous during the last decade of the 20th century. The ideological background of gender relationships is becoming more complex and plural. The images of gender relationships have developed in the media through three stages: continuation of tradition, imitation and stabilization
Internet: http://www.lmaleidykla.lt/publ/0235-7186/2002/4/31-39.pdf
http://www.lmaleidykla.lt/publ/0235-7186/2002/4/31-39.pdf
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Švietimo akademija
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml16.8 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

132
checked on Nov 1, 2019

Download(s)

12
checked on Nov 1, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.