Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/45595
Type of publication: Straipsnis Clarivate Analytics Web of Science ar/ir Scopus / Article in Clarivate Analytics Web of Science or / and Scopus (S1)
Field of Science: Ekonomika / Economics (S004)
Author(s): Lydeka, Zigmas;Adomavičius, Benas
Title: Cooperation among the competitors in international cargo transportation sector : key factors to success
Other Title: Konstruktyvistinis ir analitinis požiūris į intelektinį kapitalą
Is part of: Inžinerinė ekonomika = Engineering economics. Kaunas : Technologija, 2007, nr. 1(51)
Extent: p. 80-90
Date: 2007
Keywords: Horizontalieji aljansai;Bendradarbiavimas;Vežėjai;Transportas;Sėkmės faktoriai;Horizontal alliances;Cooperation;Key success factors;Transport;Industry
Abstract: Lietuvos ir kitų Centro bei Rytų Europos valstybių įstojimas į Europos Sąjungą smarkiai paveikė tarptautinių krovinių pervežimo vilkikais rinką. Išnykusios pasienio eilės ir atsivėrusios Vakarų Europos rinkos suaktyvino vežėjų konkurenciją, tuo pat metu kylanti savikaina verčia įmones ieškoti naujų konkuravimo būdų. Viena iš strateginių alternatyvų -- vežėjų tarpusavio bendradarbiavimas (horizontalūs aljansai). Darbe surinkta, peržiūrėta ir išanalizuota mokslinė literatūra, susijusi su įvairiais bendradarbiavimo aspektais. Ypač daug dėmesio teikiama bendradarbiavimo su konkurentais komponentams, būtiniems siekiant įgyvendinti sėkmingus tarpusavio bendradarbiavimo projektus. Mokslinės literatūros pagrindu sudarytas empirinio tyrimo klausimynas. Tyrimo rezultatai patvirtino arba paneigė kai kurias teorinės literatūros nuostatas. Tyrinėti buvę transporto įmonių bendri projektai. Išanalizuotos ir susistemintos tų projektų pamokos bei jų pagrindu pateikiami patarimai, kaip efektyviau organizuoti kooperatyvinius projektus ateityje. Akademinė literatūra patvirtina, kad per paskutiniuosius dešimtmečius daugelis organizacijų agresyviai siekia sudaryti strateginius aljansus ir kitas kooperavimosi formas (Huxham, 1996). Literatūros apžvalga nurodo, kad, nepriklausomai nuo didėjančio populiarumo, tokių aljansų rezultatai buvo įvairūs (Bergąuist ir kt. 1995; Huxham, 1996). Kai kurie buvo labai sėkmingi, kituose planuotų privalumų nepasiekta. Aljansų išlaidos ir vadybiniai sunkumai dažnai buvo kur kas didesni negu tikėjosi projektų dalyviai. Pavyzdžiui, Bergąuist ir kt. (1995), tyrinėję 75 įvairius aljansus JAV, teigia, kad 1 iš 3 aljansų žlugo, buvo radikaliai perorganizuotas arba išliko tik todėl kad partneriai negalėjo iš jo išeiti. [...]
The purpose of this paper is to explore how cooperation with competing companies can be achieved successfully. Although international cargo transport sector is chosen, guidelines should be applicable to other industries as well, because they are based on psychological factors, which are universal. The paper is scientifically novel because it: (1) focuses on horizontal alliances; (2) looks at international transport industry sector; (3) evaluates specifics of developing (Lithuanian) market; (4) looks at multi-company cooperation. The costs and management challenges in building successful cooperative projects are often much higher than anticipated. For example Bergquist et al. (1995), studied 75 diverse alliances in the United States, found that about 1 out of 3 had either failed outright, had to be radically restructured, or survived only because the partners could not extricate themselves. Research confirms that difficulties in creating successful alliances in part can be attributed to differences between three strategic viewpoints that dominate world of business strategy: (1) Competitive paradigm, whereby companies gain competitive advantages in one of two ways -- (a) by achieving advantageous position in an industry; (b) by developing and using core competences to offer better products and services (Prahalad, Hammel 1990; Wernerfelt, 1984; Porter, 1985). (2) Cooperative paradigm, whereby companies exist in a network of interdependent relationships fueled by desire of companies to gain collaborative advantages through strategic collaboration (Contractor, Lorange 1998; Hamel, Doz, Prahalad 1989; Kanter, 1994; Nielsen, 1988). (3) Syncretic paradigm, whereby competitive and cooperative strategies should be pursued simultaneously to achieve above average performance (Lado, Boyd, Hanlon, 1997). Managers subscribing to competitive paradigm, fail to notice benefits provided by cooperative or syncretic paradigms. Such view prevents them from cooperating altogether
Internet: http://www.ktu.lt/libs/get_inzeko.asp?d=51&p=1392-2758-2007-1-51-080.pdf
http://www.ktu.lt/libs/get_inzeko.asp?d=51&p=1392-2758-2007-1-51-080.pdf
http://archive.minfolit.lt/arch/18001/18249.pdf
Affiliation(s): ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml14.11 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

130
checked on Dec 9, 2019

Download(s)

10
checked on Dec 9, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.