Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/42844
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Sociologija / Sociology (S005)
Author(s): Väänänen, Anna;Perttula, Juha;Malinauskas, Gedas;Gudliauskaitė-Godvadė, Jūratė;Godvadas, Paulius
Title: Social work identity as represented in finnish academic context
Other Title: Socialinio darbo identiteto pateikimas Suomijos akademiniame kontekste
Is part of: Socialinis darbas : mokslo darbai. Vilnius : Mykolo Romerio universitetas, 2009, nr. 8(1)
Extent: p. 147-156
Date: 2009
Keywords: Socialinio darbo tyrimas;Socialinio darbo identitetas;Suomijos socialinio darbo daktaro disertacijos;Social work research;Social work identity;Finnish social work doctoral dissertations
Abstract: Šiame straipsnyje pristatomi tyrimo, kurio tikslas atkleisti, kaip socialinio darbo identitetas pateikiamas Suomijos universitetuose apgintose socialinio darbo daktaro disertacijose, rezultatai. Tyrimo medžiagą sudaro 107 socialinio darbo daktaro disertacijos, apgintos įvairiuose Suomijos universitetuose nuo 1994 m. iki 2008 m. pavasario. Tyrimo medžiaga buvo analizuojama taikant turinio analizės metodą ir dėmesį sutelkiant į suomių socialinio darbo daktaro disertacijų tikslus ir tyrimo klausimus bei atsižvelgiant į kiekvienoje disertacijoje pateikiamus požiūrius ir kontekstą. Remiantis tyrimo rezultatais (11 kategorijų, apimančių 8 lygmenis, kuriais pasireiškia socialinio darbo identitetas) straipsnyje teigiama, kad socialinio darbo identiteto esmė yra įvairovė ir visa apimanti prigimtis. Straipsnyje diskutuojama, kiek tai gali būti naudinga ar nenaudinga socialiniam darbui kaip profesijai ir kaip mokslo disciplinai
The article provides the results of the research of social skills of children in residential care. The greatest attention is given to disclosure of the peculiarities of perception, communication, interaction, activity planning, activity organization and collaboration skills of these children. For this purpose firstly social skills were characterised. The reliability of the research was checked with the help of the statistical analysis. The analysis of factors has validated the importance of the identified social skills and the significance of their empirical manifestations. Research was organized in September-October 2008 with 105 children in residential care. The data shows that level of social skills of children in residential care is low: half of investigated children lack those skills. Therefore, the issue on the need to train the social skills for children in residential care proves to be relevant
Internet: http://www.mruni.eu/lt/mokslo_darbai/sd/archyvas/?l=100713
http://www.mruni.eu/lt/mokslo_darbai/sd/archyvas/?l=100713
Affiliation(s): Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml11.36 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

126
checked on Dec 9, 2019

Download(s)

10
checked on Dec 9, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.