Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/41233
Options
Neuromarketingo principai ir nauda organizacijoms : teorinis aspektas
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Title
Neuromarketingo principai ir nauda organizacijoms : teorinis aspektas
Other Title
Neuromarketing principles and benefits for an organization: theoretical aspect
Is part of
Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai = Management theory and studies for rural business and infrastructure development: mokslo darbai. Kauno raj. : Akademija, 2011, T. 5(29)
Date Issued
Date Issued |
---|
2011 |
Publisher
Kauno raj. : Akademija
Is Referenced by
Extent
p. 147-151
Field of Science
Abstract
Contemporary market faces an enormous competition growth; therefore it becomes hard enough for new companies in the market to gain their positions. Moreover, it becomes more problematic for mature organizations to keep their sustained positions. However, many organizations still use traditional marketing methods to gain a favour and a place in customer’s consciousness. The fact that many products fail in their initial months in the market or in the early stages of their life cycle highlights the shortage of the methods to affect customer’s decisions. Customers become prone to traditional marketing methods or advertising tools; they build an invisible wall against the information flow, and select only important and interesting topics. The principle aspects of neuromarketing are provided and theoretically analysed in the article, assuming that the usage of neuromarketing provides organizations the opportunities to wider understand customers’ preferences while selecting products, services, or brands.
Šiuolaikinėje rinkoje konkurencija yra milžiniška, todėl darosi sunku ne tik įsitvirtinti rinkos naujokams, tačiau ir senbuviams išlaikyti užsiimtas pozicijas. Dauguma įmonių dėl vartotojo simpatijų ir vietos sąmonėje vis dar kovoja tradiciniais metodais. Tai, jog didelė dalis naujų produktų patiria nesėkmę per pirmuosius mėnesius, rodo, jog šie metodai šiuolaikinio vartotojo nebeveikia. Vartotojai darosi vis labiau abejingi tradiciniams marketingo metodams ir reklamos priemonėms, vartotojai tarsi atsiriboja nematoma siena nuo juos puolančio informacinio srauto ir atsirenka tik tai, kas jiems svarbu ir įdomu. Straipsnyje pateikiami ir teoriškai analizuojami neuromarketingo aspektai, darant prielaidą, kad neuromarketingas suteikia organizacijoms galimybę plačiau suvokti vartotojų preferencijas, renkantis produktus, paslaugas ar prekės ženklus, bei elgseną rinkoje apskritai.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)