Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/35872
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): El Aissi, Inès;Gharbi, Henda;Youssef, Siwar
Title: A gender analysis of the relationship between entrepreneurial orientation and performance: the case of Tunisian women entrepreneurs
Other Title: Santykio tarp verslo orientacijos ir veiklos rezultatų analizė lyties aspektu: tunisiečių verslininkių atvejis
Is part of: Kultūra ir visuomenė: socialinių tyrimų žurnalas, 2018, nr. 9(1), p. 79-97
Date: 2018
Keywords: Entrepreneurial orientation;Performance;Gender;Tunisian women entrepreneurs;Verslo orientacija;Pasiekimai;Lytis;Tunisietės verslininkės
Abstract: Entrepreneurial orientation (EO), a popular concept in science works and management theories, is also often used to advance the company in terms of performance. Recently, many scholars analyzed the relationship between EO and performance. However, the reading and analysis of this relationship by gender remains limited. In the earlier studies, theorists agree that women entrepreneurs are less successful than their male colleagues with lower levels of EO. This study seeks to examine whether gender differences persist in the study of the relationship between EO and performance. Interestingly, the results indicate that gender difference does not moderate the relationship between OE and performance.
Verslo orientacijos terminas yra plačiai priimtas moksliniuose tyrimuose ir vadybos teorijose, taip pat jis vartojamas įmonių pasiekimams analizuoti. Pastaruoju metu mokslininkai nemažai gilinasi į santykį tarp verslo orientacijų ir pasiekimų. Tačiau, atliekant tokius tyrimus, per mažai dėmesio skiriama lyties aspektui. Ankstesnėse studijose laikomasi nuomonės, kad moterys verslininkės yra ne tokios sėkmingos kaip jų kolegos vyrai, tvirtinama, jog jų verslo orientacijos nėra tokios stiprios. Šiame straipsnyje siekiama išsiaiškinti, kokį vaidmenį vaidina lyčių skirtumai, analizuojant santykį tarp verslo orientacijų ir pasiekimų. Atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad lyčių skirtumai nėra reikšmingi, formuojant santykį tarp verslo orientacijų ir pasiekimų.
Internet: https://dx.doi.org/10.7220/2335-8777.9.1.5
https://hdl.handle.net/20.500.12259/35872
Appears in Collections:Kultūra ir visuomenė: socialinių tyrimų žurnalas 2018, nr. 9(1)

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

78
checked on Sep 6, 2019

Download(s)

68
checked on Sep 6, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.