Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/35637
Type of publication: Magistro darbas / Master thesis
Field of Science: Vadyba / Management
Author(s): Shetty, Sachidanand
Title: Development of a positioning strategy for a product to the millennials using the social media
Other Title: Produkto pozicionavimo strategijos sukūrimas tūkstantmečiams, naudojant socialinę žiniasklaidą
Extent: 83 p.
Date: 12-Jan-2018
Event: Vytauto Didžiojo universitetas. Ekonomikos ir vadybos fakultetas. Marketingo katedra
Keywords: Market positioning;Social media;Electric car;Attribute;Competitor;Rinkos pozicija;Socialinė žiniasklaida;Elektrinė mašina;Atributas;Konkurentas
Abstract: The aim of the diploma paper is to develop a positioning strategy for a product to the millennials using the social media. The diploma paper consists of three main parts. The first part is dedicated to the theoretical analysis which focusses on the concepts of positioning strategy, Factors which can influence a positioning strategy, development of a positioning strategy in the context of Social media and theoretical frameworks which can help in developing a positioning strategy. The second part is dedicated to a field analysis to study an overview of Indian millennials, a brief description about Tesla Motors and Tesla Model 3 and qualitative research to understand the attitude of Indian millennials towards an electric car in India. The third part is the recommendations made to develop a positioning strategy for Tesla Model 3 to the Indian millennials using the Social Media based the model developed by the author in the theoretical analysis.
Diplominio darbo tikslas yra sukurti produkto pozicionavimo strategiją tūkstantmečiams, naudojant socialinę žiniasklaidą. Diplominį darbą sudaro trys pagrindinės dalys. Pirmoji dalis skirta teorinei analizei, kurioje daugiausia dėmesio skiriama pozicionavimo strategijos koncepcijoms, veiksniams, kurie gali įtakoti pozicionavimo strategiją, pozicionavimo strategijos kūrimą socialinės žiniasklaidos kontekste ir teorines sistemas, kurios gali padėti formuoti pozicionavimo strategiją. Antroji dalis skirta srities tyrimui, kad būtų galima išnagrinėti Indijos tūkstantmečių apžvalgą, trumpą Tesla Motors ir Tesla modelio 3 aprašymą bei kokybinius tyrimus, kad suprastų Indijos tūkstantmečių požiūrį į elektrinį automobilį Indijoje. Trečioji dalis yra rekomendacijos, kaip sukurti Tesla modelio 3 pozicijos nustatymo strategiją Indijos tūkstantmečiams, naudojant socialines žiniasklaidos priemones, remiantis teorinės analizės autoriaus sukurtu modeliu.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/35637
Appears in Collections:2018 m.

Files in This Item:
shetty_sachidanand_md.pdf2.12 MBAdobe PDF   Restricted AccessView/Open   Request a copy

Show full item record

Page view(s)

22
checked on Jun 15, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.