Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/34897
Options
Leader‘s self-presentation: changes in social media
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Title
Leader‘s self-presentation: changes in social media
Other Title
Lyderio saviprezentacija: ką pakeitė socialinė medija
Is part of
Media transformations. Kaunas : Vytautas Magnus university, 2016, Vol. 12
Journal Issue Title
Date Issued
Date Issued | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2016 | 12 | 88 | 97 |
Publisher
Kaunas : Vytautas Magnus university
Is Referenced by
Extent
p. 88-97
Field of Science
Abstract
New channels of communication and new gadgets reshape the definitions in every sphere, sending social interaction to the new level of expedition, awareness and transparency; not to mention creating the leader’s desirable image and public relations. From the non-binding socializing networking, social media quickly became an important and powerful tool for establishing leadership. This unprecedented communication channel had opened totally new ways for leaders to their public and plenty of topics for social research. The main insight in Erving Goffman’s theory was that there is a bond between the peoples’ acting in everyday life and the theatrical performance. This allows us to review the socializing and creating content online similarly as one of the stage performances. In the context of representing oneself in the new media channels, the leader’s communication is reviewed. Further, the process also changes the role of the follower and raises new questions such as the risk the self-presenting leader takes entering the changing media and the control he has or has not on the communication channel.
Naujieji komunikacijos kanalai ir naujųjų ryšio priemonių naudojimas naujai apibrėžė daugelį sričių, suteikė socialiniam interaktyvumui naują lygmenį, pakeitė žinomumo ir skaidrumo sąvokas. Neabejotinai pasikeitė ir pageidaujamo lyderio įvaizdžio kūrimo sritis bei su ja susijusi viešųjų ryšių funkcija. Iš nerūpestingo bendravimo internete socialinė medija beregint tapo svarbiu ir galingu lyderystės įtvirtinimo įrankiu. Šis visiškai naujas komunikacijos kanalas atvėrė lyderiui naujas auditorijas ir kartu platų lauką naujiems socialiniams tyrimams. Pagrindinė Ervingo Goffmano teorijos įžvalga yra ta, kad esama ryšio tarp žmonių kasdienių veiksmų ir vaidinimo teatro scenoje. Tai mums leidžia tirti socialinio pobūdžio turinio kūrimą tinkle panašiu būdu. Saviprezentacijos naujoje medijoje kontekste siūloma tirti ir lyderio komunikaciją. Šis procesas keičia sekėjo vaidmenį ir kelia naujus klausimus, tokius kaip lyderio saviprezentacijos rizika kintančioje medijoje ir galia bei įtaka, kurią lyderis turi ar jos neturi įvaldydamas šį komunikacijos kanalą.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Anglų / English (en)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Description
ISSN 2029-8668 (Online). This special issue was published with the financial support by Vytautas Magnus University in the framework of research cluster “European Public Sphere: Politics, Communication, Discourses” grant
Date Reporting
2017