Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/34678
Type of publication: Magistro darbas / Master thesis
Field of Science: Vadyba / Management
Author(s): Obineli, Izunna Victus
Title: The impact of strategic marketing on middle aged consumer groups for high-tech products
Other Title: Strateginio marketingo poveikis vidutinio amžiaus vartotojams renkantis "high-tech" prekes
Extent: 88 p.
Date: 22-May-2017
Event: Vytauto Didžiojo universitetas. Ekonomikos ir vadybos fakultetas. Marketingo katedra
Keywords: Business environment;Buying behaviour;Customer relationship management;Verslo aplinka;Vartotojų elgsena;Strateginis santykių su vartotojais valdymas
Abstract: The aim of the work is to propose a model for improving strategic marketing and consumer behaviour pattern in high-tech companies. The work consist of three main parts- the theoretical, the analytical and practical. The first part of this work will focus on the theoretical aspect of Strategic marketing, strategic customer relationship management and the marketing importance of new product development for middle age group. Furthermore, strategic planning and consumer behaviour will be analysed for better understanding of consumers of high-tech product. Second part carries out a research on, if strategic marketing affect the behavioural response of middle age group relating to high tech product and results are presented. Third part will highlight the Impact of Strategic marketing on middle age group with results presented from the methodology, a “Customer Centric strategy” model was created to provide solution for improving a customer relationship management, while rounding up with conclusions and recommendations.
Šio magistro baigiamojo darbo tikslas – “high tech” produktus gaminančioms įmonėms pasiūlyti strateginio marketingo bei vartotojų elgsenos vertinimo modelį. Darbas susideda iš trijų pagrindinių dalių: teorinės, analitinės ir praktinės – projektinės. Pirmojoje darbo dalyje dėmesys skiriamas teoriniams marketing svarbos, strateginio marketingo, strateginio santykių su vartotojais valdymo bei naujo produkto kūrimo vidutinio amžiaus vartotojams. Strateginis planavimas bei vartotojų elgsena bus analizuojama tam, kad būtų įvertinta “high tech” produktų vartotojų elgsena. Antroje dalyje pristatomas tyrimas, kuriama vertinama vidutinio amžiaus vartotojų reakcija į strateginio marketingo sprendimus “high tech” produktų rinkoje. Trečioje dalyje pateikiamas Vidutinio vartotojo strategijos modelis, sukurtas remiantis mokslo teorinėmis įžvalgomis bei gautais tyrimo rezultatais. Modelis skirtas pasiūlyti santykių su vartotojais valdymo sprendimams. Darbas baigiamas išvadomis ir rekomendacijomis.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/34678
https://hdl.handle.net/20.500.12259/34678
Appears in Collections:2017 m.

Files in This Item:
izunna_victus_obineli_md.pdf1.7 MBAdobe PDF   Restricted AccessView/Open   Request a copy

Show full item record

Page view(s)

16
checked on May 24, 2019

Download(s)

2
checked on May 24, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.