Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/34535
Type of publication: Magistro darbas / Master thesis
Field of Science: Vadyba / Management
Author(s): Maculevičiūtė, Gitana
Title: Santykių su verslas-verslui vartototojais kūrimo „LinkedIn” socialiniame tinkle praktiniai sprendimai
Other Title: Practical decisions of relationships creation with business-to-business customers on „LinkedIn“ social network
Extent: 76 p.
Date: 22-May-2017
Event: Vytauto Didžiojo universitetas. Ekonomikos ir vadybos fakultetas. Marketingo katedra
Keywords: Santykių marketingas;Verslas-verslui rinka;Socialiniai tinklai;LinkedIn;Relationship marketing;Business-to-business;Social networks;LinkedIn
Abstract: Šiame darbe nagrinėjama itin aktuali tema – santykių su verslas-verslui vartotojais kūrimas soc.tinkluose. Darbo tikslas – atlikus mokslinės literatūros šaltinių analizę ir praktinį tyrimą, pateikti projektinius sprendimus, kaip įmonėms efektyviai kurti santykius su verslas-verslui vartotojais „LinkedIn” soc.tinkle. Teorinėje darbo dalyje analizuojama santykių marketingo samprata, santykių marketingo verslas-verslui rinkoje specifika bei santykių kūrimas socialiniuose tinkluose. Analitinėje baigiamojo darbo dalyje pateikiami ir analizuojami tyrimo rezultatai, kurio metu buvo siekiama išsiaiškinti, kaip įmonės Lietuvoje išnaudoja „LinkedIn” soc.tinklo galimybes kuriant santykius su verslo vartotojais. Projektinėje baigiamojo darbo dalyje pateikiami sprendimai, kaip pagerinti santykių kūrimą su verslas-verslui vartotojais „LinkedIn” soc.tinkle, efektyviau išnaudojant šio tinklo galimybes.
This paper is focused on a relevant topic - the creation of relationships with the business-to-business customers on social networks. The aim of this diploma – after analysis of the theory and practical research, to provide solutions to effectively build relationships with business-to-business customers on „LinkedIn” social network. The theoretical part analyzes the concept of relationship marketing and its functions, relationship marketing in a business-to-business market and relationship creation on social networks. The analytical part of this paper provides an analysis of the research, which aim was to find out how companies uses „LinkedIn” social network for building relationships with business customers. The final part of this paper provides solutions to improve creation of the relationships with business-to-business customers on „LinkedIn” social network.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/34535
https://hdl.handle.net/20.500.12259/34535
Appears in Collections:2017 m.

Files in This Item:
gitana_maculeviciute_md.pdf1.97 MBAdobe PDF   Restricted AccessView/Open   Request a copy

Show full item record

Page view(s)

28
checked on May 23, 2019

Download(s)

6
checked on May 23, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.