Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33910
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Catani, Mario;Lambri, Laura
Title: Psichodrama: profesijos mokytojų rengimo metodas
Other Title: The use of psychodrama in the training of vocational teachers
Is part of: Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos, 2009, nr. 17, p. 129-153
Date: 2009
Keywords: Psichodrama;Psychodrama;Emocijos;Kūno išraiška;Savimonė;Naudojimasis savo teisėmis;Emotions;Body expression;Self-awareness;Selfempowerment
Abstract: Siekiant didesnės mokymo vertės, žmonės, priklausantys mokslo ir profesinio mokymo organizacijoms, turi įgyti tinkamą savimonės lygmenį. Dažnai pripažįstama, kad mokymo veikla, nukreipta į šiuos profesinius vaidmenis, sustiprina tik žinias ir kognityvinius gebėjimus, o pagrindinė problema iškyla susidūrus su emociniais šio darbo aspektais. Psichodrama gali būti viena iš svarbiausių mokymo strategijų siekiant sustiprinti socialinius gebėjimus. Psichodrama padeda žmonėms tirti slaptas savo asmenybės dalis susitelkiant į analoginę kalbą, artimą senovinėms graikų teatro apeigoms.
In order to promote educational value, the people involved in vocational education and training organizations need to acquire a good level of self-awareness. Training activities attributed to these professional roles are often voted to reinforce only knowledge and cognitive skills whereas the main challenge is to face emotional aspects of the work. In order to favor the enhancement of the “soft skills”, the approach of psychodrama can be one of the most important training strategies. Psychodrama helps people to investigate “the hidden parts of self” using an analogical language close to the ancient rites of Greek theater.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/33910
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33910
Appears in Collections:Profesinis rengimas: tyrimai ir realijos 2009, nr. 17

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

24
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

39
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.