Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33731
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Juodaitytė, Audronė
Title: Studijų kokybė aukštojoje mokykloje: valdymo filosofija ir prakseologija
Other Title: Quality of studies in higher education institution: philosophy and praxeology of management
Is part of: Aukštojo mokslo kokybė, 2004, nr. 1, p. 12-25
Date: 2004
Keywords: Kokybė;Visuotinė kokybė;Visuotinės kokybės valdymas;Visuotinės kokybės sistema;Visuotinės studijų kokybės valdymas;Institutional quality assessment of higher education;Institutional quality evaluation of higher education;Dimension of the quality of higher education;Assessment criteria of the quality of higher education;Quality of higher education
Abstract: Straipsnyje aptariama visuotinės kokybės filosofija, jos transformacijos ir reikšmingumas aukštosios mokyklos studijų kokybei. Atskleidžiamos studijų kokybės valdymo koncepcijos, principai bei problemos. Nušviečiama, kaip šiuolaikiniuose Europos universitetuose yra įgyvendinamas studijų kokybės valdymas. Nagrinėjama dviejų Europos šalių (Didžiosios Britanijos ir Suomijos) patirtis studijų kokybės valdyme. Pateikiamos apibendrintos išvados ir rekomendacijos studijų kokybės valdymo efektyvinimui šiuolaikiniuose universitetuose.
The article discusses dimensions and criteria, which are used to asses the quality of higher education in different countries. The paper presents dimensions and criteria that could be appropriate for the assessment of the quality of higher education at Lithuanian universities. Quality dimensions, assessment cri­teria and indicators are defined and explained. It is suggested who could make decisions on the quality of higher education at universities.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/33731
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33731
Appears in Collections:Aukštojo mokslo kokybė / The Quality of Higher Education 2004, nr. 1

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

62
checked on Sep 12, 2019

Download(s)

52
checked on Sep 12, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.