Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/33705
Options
National theatres in an era of transnationalism
Author(s)
Wilmer, Stephen |
Title
National theatres in an era of transnationalism
Other Title
Nacionaliniai teatrai transnacionalizmo eroje
Is part of
Meno istorija ir kritika, 2006, nr. 2, p. 44-50
Journal Title
Journal Issue Title
Date Issued
Date Issued | Issue | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2006 | 2 | 44 | 50 |
Abstract
In the 18th, 19th and early 20th centuries, numerous national theatres were established in Europe that fostered notions of national identity and citizenship. In fact the process is still going on with new national theatres being created in the last decade in Slovenia, Hungary, Italy and other countries, but these national theatres today play different roles from the past. In this article I want to review the general movement that led to the creation of national theatres, the ideologies that underlay it, and some of the patterns inherent in it. I then want to proceed to make some general observations about national theatres today and the relation between the past and the present. In the process I will be omitting any mention of the Lithuanian national theatre, partly because I do not know enough about it, and partly because I think that many of you can relate the general statements I am making to Lithuania better than I can.
Straipsnyje rašoma apie kintančią nacionalinių Europos teatrų funkciją ir tikslus transnacionalinėje politikos ir kultūros vystymosi stadijoje. Nacionaliniai teatrai, kurie Europos šalyse buvo steigiami nuo aštuonioliktojo amžiaus iki dvidešimtojo amžiaus pradžios, atliko svarbų vaidmenį formuojantis nacionaliniam identitetui ir nacionaliniam charakteriui. Remdamasis skirtingų Europos šalių teatrų istorija, autorius aptaria svarbiausias nacionalinio teatro fenomeną apibrėžiančias sąvokas: teatro pastatą, nacionalinės dramaturgijos repertuarą, spektakliuos e vartojamą kalbą ir finansavimo bei administravimo būdus.
Straipsnyje bandoma pažvelgti, kaip šie procesai vystosi dvidešimt pirmajame amžiuje, kaip pasikeitė nacionalinio teatro vaidmuo globalizacijos ir Europos Sąjungos procesų kontekste, ar jis ir toliau palaiko sienas, skiriančias tautas. Analizuojant šiandieninę Airijos Abbey teatro situaciją, kitų Europos šalių nacionalinių teatrų veiklą, jų transnacionalinius ryšius, tarptautinį repertuarą, įvairiakalbius spektaklius ir gastroles, atskleidžiamas nacionalinio teatro vaidmens prieštaringumas šiandieninėje Europoje, ir bandoma apibrėžti, kokie tikslai jam vis dar gali būti keliami.
Straipsnyje bandoma pažvelgti, kaip šie procesai vystosi dvidešimt pirmajame amžiuje, kaip pasikeitė nacionalinio teatro vaidmuo globalizacijos ir Europos Sąjungos procesų kontekste, ar jis ir toliau palaiko sienas, skiriančias tautas. Analizuojant šiandieninę Airijos Abbey teatro situaciją, kitų Europos šalių nacionalinių teatrų veiklą, jų transnacionalinius ryšius, tarptautinį repertuarą, įvairiakalbius spektaklius ir gastroles, atskleidžiamas nacionalinio teatro vaidmens prieštaringumas šiandieninėje Europoje, ir bandoma apibrėžti, kokie tikslai jam vis dar gali būti keliami.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Anglų / English (en)