Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33628
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Cisneros-Cohernour, Edith J.
Title: Dėstymo aukštojoje mokykloje pagrįstumas ir įvertinimai pagal pozityvistinę paradigmą
Other Title: Validity and evaluations of teaching in higher education institutions under positivistic paradigm
Is part of: Aukštojo mokslo kokybė, 2005, nr. 2, p. 84-95
Date: 2005
Keywords: Pagrįstumas (tinkamumas);Fakulteto darbuotojų įvertinimas;Dėstymas kolegijose;Aukštasis mokslas;Įvertinimas;Validity;Faculty evaluation;College teaching;Higher education;Evaluation
Abstract: Straipsnyje nagrinėjamas tyrimų, atliktų pagal vyraujančią dėstymo aukštojoje mokykloje vertinimo paradigmą, pagrįstumas (validumas). Siekiant nustatyti tyrimų, kuriuose analizuojami studentų sudaryti dėstymo reitingai, privalumus ir trūkumus, taikoma Messick pagrįstumo sistema. Taip pat keliamos problemos, į kurias reikėtų atkreipti dėmesį atliekant tokius tyrimus ateityje.
This paper focuses on the validity of the research conducted under the leading paradigm in the evaluation of teaching in higher education. Messick’s framework on validity is used to identify the strengths and limitations of the research, mostly centered on the study of student ratings of instruction. Critical issues that need to be addressed by future studies in this area are also identified.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/33628
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33628
Appears in Collections:Aukštojo mokslo kokybė / The Quality of Higher Education 2005, nr. 2

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

102
checked on Nov 5, 2019

Download(s)

70
checked on Nov 5, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.