Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33212
Type of publication: Straipsnis kitose duomenų bazėse / Article in other databases (S4)
Field of Science: Teologija / Theology (H002)
Author(s): Fedorinienė, Jurgita
Title: „Netiesinės“ teologijos gimimas“ iš kun. Česlovo Kavaliausko rankraščių
Other Title: “Non-linear” theology from the manuscripts of the priest Česlovas Kavaliauskas
Is part of: Soter : religijos mokslo žurnalas. Kaunas; Vilnius : Vytauto Didžiojo universitetas; Versus Aureus, 2016, T. 60(88)
Extent: p. 9-29
Date: 2016
Note: e-ISSN 2335-8785. Projekto „Periodinių mokslo leidinių leidyba ir koordinavimas“ kodas Nr. 09.3.3-ESFA-V-711-01-0004
Keywords: Jėzus Kristus;„netiesinė“ teologija;Česlovas Kavaliauskas;Jesus Christ;“non-linear” theology;Česlovas Kavaliauskas
Abstract: Apibrėždamas „netiesinę“ (angl. non-linear) teologiją kaip projektą, Česlovas Kavaliauskas atskleidžia, kaip katalikų teologiją praturtinti tiksliųjų mokslų metodais. Teologiją „netiesine“ Č. Kavaliauskas pavadina todėl, kad modernioje fizikoje įvykęs lūžis padėjo fizikams įvaldyti sudėtingiausius netiesinius tikrovės reiškinius. Evangelijos analogas, atskleidžiamas teologo, yra pats Jėzus Kristus – laisvas, didingas ir gailestingas, nešantis Dievo įsūnystę be pedantizmo ir biurokratijos, prikeldavęs puolusiuosius ir mirusiuosius, dovanojęs savo gyvybę, dovanai skelbęs žmogaus išaukštinimą, atidavęs save ant kryžiaus. Dosnumas be pabaigos, mirties nugalėjimas, prisikėlimas, amžinojo gyvenimo atvėrimas – pagrindinė Jėzaus Kristaus tarnystės esmė
By mentioning non-linear theology as a project, Č. Kavaliauskas reveals how to enrich Catholic theology with methods of exact sciences. The turning point in physics, when physicists started mastering the most complicated non-linear phenomena of the reality, was the reason why Č. Kavaliauskas called theology “non-linear”. Synergetic processes could be mentioned here as well. According to the theologian, the analogue of the Gospel is Jesus Christ himself, who is absolutely free, sublime, merciful, carrying God’s Filiation, bringing back to life the ones who were fallen and dead, praising the man and sacrificing His life on the cross. Č. Kavaliauskas mentions endless generosity, defeating the death, resurrection, opening of the eternal life and our redeeming in the revelation of God
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/33212
https://www.vdu.lt/cris/bitstream/20.500.12259/33212/1/ISSN2335-8785_2016_N_60_88.PG_9-28.pdf
https://hdl.handle.net/20.500.12259/33212
https://doi.org/10.7220/2335-8785.60(88).1
Affiliation(s): Katalikų teologijos fakultetas
Vytauto Didžiojo universitetas
Appears in Collections:SOTER: religijos mokslo žurnalas / SOTER: Journal of Religious Science 2016, nr. 60(88)
Universiteto mokslo publikacijos / University Research Publications

Files in This Item:
marc.xml9.53 kBXMLView/Open

MARC21 XML metadata

Show full item record

Page view(s)

124
checked on Aug 17, 2019

Download(s)

38
checked on Aug 17, 2019

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.