Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/33167
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAravot, Iris
dc.date.accessioned2016-12-19T08:34:44Z
dc.date.available2016-12-19T08:34:44Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1822-4547
dc.identifier.urihttps://eltalpykla.vdu.lt/1/33167
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/33167-
dc.description.abstractThe paper concentrates on the period starting in 1948, with the foundation of the state of Israel, thus interpreting “Israeli” as a political, internationally acknowledged historical fact. Otherwise, it might begin 2000 years ago, with Judea under Roman rule; in the nineteenth century, with the beginnings of Zionism; or during the British Mandate in Palestine, after the First World War. Each such interpretation would have a cultural, political, religious or historiographical basis, as will be shown below. This short essay falls far short of exhausting the relationship between Israeli architecture and the orient, and their function in the structuring, construction and reconstruction of Israeli identity. Rather, it delineates the outline of a “space of imaging” defined by three coordinates: the instrumental- political, the cultural-representational, and the inner, or professional-discursive. Questions within such a metaphorical space promote specific inquiries connected to each coordinate, analyze interrelations among the coordinates, and examine the permeability of the research space to changing ideas in neighboring spaces.en_US
dc.description.abstractStraipsnyje pristatomi matmenys ir reikšminiai žodžiai, kuriais remiantis tiriamas tapatumo kūrimas, atsispindintis Izraelio architektūroje ir jo santykis su orientu. Izraelio architektūros tapatumas nagrinėjamas atsižvelgiant į tris tarpusavyje susijusias perspektyvas, išskirtas straipsnyje tik dėl diskusijos. Pirmas, pusiau autonominis architektūrinis–profesinis diskursas apima stilių, formas, medžiagas ir patį kūrimą. Antra, sociokultūrinė perspektyva, iš kurios architektūra matoma kaip kultūros generatorius, daugiausiai susijusi su Sionistų–Izraeliečių–Aškenazių elito ir Sefardų, imigravusių šeštąjį dešimtmetį, konfliktu. Trečia, instrumentinė perspektyva yra glaudžiai susijusi su Aškenazių–Sefardų ir Sionistų ir palestiniečių konfliktais, o architektūra vertinama kaip politinių, ekonominių ir visuomeninių tikslų įgyvendinimo priemonė. Kaip atskaitos taškas straipsnyje pristatomos svarbiausios dvidešimto amžiaus pirmos pusės datos. Nagrinėjamas periodas apima laikotarpį nuo 1948 m. iki devintojo dešimtmečio pradžios; nuo Izraelio valstybės įkūrimo iki gilių kultūrinių, ekonominių ir politinių pokyčių, žyminčių konsoliduotos valstybės periodo transformaciją. Kadangi dėl ribotos straipsnio apimties neįmanoma aprėpti visos Izraelio architektūros tapatumo ir jo kūrimo per oriento prizmę problemos, keliami tik svarbiausi klausimai, kylantys iš trijų išvardintų perspektyvų ir jų sąsajų.lt_LT
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofMeno istorija ir kritika, 2008, nr. 4, p. 49-64lt_LT
dc.rightsSutarties data 2006-10-02, nr. LLTI-00001, laisvai prieinamas internetelt_LT
dc.subjectOrientalismen_US
dc.subjectJudaizmaslt_LT
dc.subjectArts & craftsen_US
dc.subjectPost-Modernismen_US
dc.subjectVisual artsen_US
dc.subjectSephardų-ashkenazių istorijalt_LT
dc.subjectHolokaustaslt_LT
dc.subjectOrientalizmaslt_LT
dc.subjectPostmodernizmaslt_LT
dc.subjectVizualieji menailt_LT
dc.titleBetween Canaanism and Brutalism: architecture, the orient and identity construction in Israelen_US
dc.title.alternativeTarp Kanaanizmo ir Brutalizmo: architektūra, orientas ir tapatybės kūrimas Izraelyjelt_LT
dc.typeStraipsnis / Articleen_US
dc.subject.udc7 Menas / The arts
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Art History & Criticism / Meno istorija ir kritika 2008, nr. 4
Files in This Item:
Show simple item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

58
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.