Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/32098
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Miles, Malcolm
Title: Remembering the unrememberable – the Harburg monument against fascism (Jochen and Esther Shalev Gerz, 2009)
Other Title: Neįmanomas prisiminimas – Harburgo antifašistinis monumentas (Jochenas ir Esther Shalev Gerzai, 2009)
Is part of: Meno istorija ir kritika, 2010, nr. 6, p. 63-71
Date: 2010
Keywords: Monument;Monumentas;Memorial;Fascism;Racism;Graffiti;Public-memory;Memorialas;Fašizmas;Rasizmas;Graffiti;Viešoji atmintis
Abstract: A visitor to Harburg (a suburb of Hamburg) seeking the Mahnmal gegen Faschismus (Monument Against Fascism) by Jochen Gerz and Esther Shalev Gerz will find no more than an informative plaque – a text explaining the project and nine small images of its realisation. The plaque is situated next to a shaft, into which the monument, a column faced with lead sheeting, was progressively sunk in eight stages during the six years of its realisation between 10th October 1986 and 10th November 1993. At Harburg the concept of sculpture merges into that of the monument (Mahnmal), to refuse the unity and historical trajectory which are the monument’s standard content. Instead, it reminds local people and visitors that fascism was produced by individuals at all social levels, and is not entirely encapsulated in the past.
Antifašistinis monumentas (Mahnmal gegen Faschismus), sukurtas Jocheno Gerzo ir Esther Shalev Gerz Harburge (Hamburgo priemiestyje, Vokietijoje) 1986–1993 metais, tai 12 metrų švinu padengta kolona, susmegusi į tuščią plyšį po aikštele. Viskas, ką dabar galime matyti, tai tekstas, kuriame aiškinamas projektas ir devyni atvaizdai, fiksuojantys visą monumento išnykimo eigą. Paminklas turėjo ir du plieninius sparnus – vietiniai gyventojai ir lankytojai galėjo naudotis jais, pasirašydami ar kitaip pažymėdami paminklo paviršių, ir taip patvirtinti, kad tebėra budrūs ir seka, kad fašizmas nesugrįžtų. Monumentas yra šalia prekybos centro ir priemiestinio metro stoties, jis sukurtas savivaldybės užsakymu. Tai vienas iš daugelio panašių palaidotų paminklų, skirtų istorijai, kuri pokarinėje Vokietijoje atrodė palaidota, nepatenkanti į viešąjį akiratį. Projektas kelia klausimą, kaip įmanoma reprezentuoti tokį sudėtingą istorinį laikotarpį, jei tai iš viso įmanoma ir, platesniu mastu, koks viešųjų monumentų santykis su galios struktūromis ir valdžia (šiuo atveju – beribe valdžia). Panašūs klausimai siejami ir su Holokausto reprezentacija. Bet kokie atvaizdai tokiame kontekste atrodo banaliai, todėl dažniausiai reprezentaciją atstoja tuščia plokštė. Tačiau Harburgo monumentas yra taip pat performatyvi ir efemeriška intervencija, o ant jo pasirodę rasistiniai graffiti užrašai atspindi istorijos sugrįžimą, prieš kurį paminklas buvo nukreiptas.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/32098
https://hdl.handle.net/20.500.12259/32098
Appears in Collections:Meno istorija ir kritika / Art History & Criticism 2010, nr. 6

Files in This Item:
Show full item record

Page view(s)

56
checked on Aug 16, 2019

Download(s)

68
checked on Aug 16, 2019

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.