Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/31900
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTaparauskaitė, Iveta
dc.date.accessioned2016-09-21T07:05:04Z
dc.date.available2016-09-21T07:05:04Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn2335-8734
dc.identifier.urihttps://eltalpykla.vdu.lt/1/31900
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12259/31900-
dc.description.abstractTechnikos palikimas yra itin svarbi kultūros paveldo dalis, kuri iliustruoja pramoninio suklestėjimo pradžią, gyvenimo kokybės gerėjimą bei miestų panoramos, kraštovaizdžio ir socialinio gyvenimo pokyčius. Tačiau šių paveldo objektų nykimo procesas ypač spartėja, todėl jų tyrimai turėtų būti vienas iš šių dienų paveldosaugos prioritetų. Šiuolaikinė technikos (inžinerinio) paveldo samprata apima platų istorinių gamybos reliktų lauką: tai kraštovaizdžiai (gamyklų ir kasyklų teritorijos), vietovės, kelių, geležinkelių tinklai, infrastruktūra, įranga, produktai, įrengimai ir t. t.1 Tačiau Lietuvoje šios paveldo šakos sąraše vis dar vyrauja vėjo ir vandens malūnai, nors vėlesnio laikotarpio statinių, techninės įrangos Lietuvoje išlikę nemažai – ypač gausu geležinkelio paveldo išteklių.lt_LT
dc.description.abstractThis article reviews resources on the heritage of tsarist Russia in Kaunas and presents the peculiarities of the railway heritage of this period. First, it briefly discusses the development of railways in Lithuania and Kaunas. It then examines the urban features of the first stations and their functional areas. The second part of the article presents elements of infrastructure within the Kaunas railway station complex. These include elements built in the tsarist period that did not survive after the Second World War, such as passengers’ houses, with an analysis of their architectural expression and their similarities with other stations of that period. Water towers and their various types are also analysed. The article then discusses elements built in the tsarist period that survived after the Second World War, including the locomotive depot and its further development, the types of railway worker housing, the railway bridge over the Nemunas river and the tunnel.en_US
dc.language.isolten_US
dc.relation.ispartofKauno istorijos metraštis, 2011, nr. 11, p. 199-208lt_LT
dc.rightsSutarties data 2010-12-23, nr. A1020, prieinamas VDU intranete iki 2014-07-29lt_LT
dc.subjectKaunaslt_LT
dc.subjectRusijalt_LT
dc.subjectGeležinkeliailt_LT
dc.subjectRussiaen_US
dc.subjectRailwayen_US
dc.titleXIX a. plačiųjų geležinkelių trasos paveldo ištekliai Kaunelt_LT
dc.title.alternativeKaunas’ railway heritage from 19th century tsarist Russiaen_US
dc.typeStraipsnis / Article
dc.subject.udc94(474.5) Lietuvos istorija / Lithuanian history
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Kauno istorijos metraštis 2011, nr. 11
Files in This Item:
Show simple item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

24
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

157
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.