Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/31004
Type of publication: Straipsnis / Article
Author(s): Roos, Sijtze de
Title: How to observe as a supervisor, and to engage in dialogue at the same time
Other Title: Nacionalinė Supervizijos ir kitų profesionalų Couching metodų asociacija
Is part of: Socialinis darbas. Patirtis ir metodai, 2010, nr. 6(2), p. 31-38
Date: 2010
Keywords: Supervision;Dialogue;Concepts;Supervizija;Dialogas;Samprata
Abstract: The article presents reflexion of supervisor’s perception and observation in situation of dialog with client. Supervision is unthinkable without our ‘sensitised perception’. As supervisors we can be partners in dialogue, as long as we are sensitive. That is to say: as long as we use our senses attentively and observe our clients as well as ourselves.
Šiame straipsnyje autorius kelia klausimą, kaip supervizoriui stebėti savo klientą ir drauge įsitraukti į dialogą su juo. Visų pirma autorius aptaria suvokimo ir stebėjimo sampratas, supažindina su aktyviu stebėjimu bei aptaria dažnai pasitaikančias stebėjimo klaidas. Anot autoriaus, žmonės negali nesuvokti. Suvokimas yra nuolatos vykstantis procesas, kurio metu žmogus automatiškai atsirenka, kas jam svarbu. Kiekvieną dieną klausoma, ką sako klientas, ir stebima jo kūno kalba, tačiau kad darbas būtų atliekamas profesionaliai, būtina sąmoningai klausytis ir stebėti klientus. Suvokimas yra neplanuotas, automatinis veiksmas, o stebėjimas visuomet yra planuotas, kryptingas ir sąmoningas veiksmas. Aktyvus stebėjimas yra toks, kai supervizorius vienu metu ir veikia, ir stebi klientą. Veikimas ir stebėjimas yra glaudžiai vienas su kitu susiję. Supervizorius savo klientui pasiūlo dėmesį, paramą, kritišką grįžtamąjį ryšį ir reflektyvią analizę. Su klientu dirbama pasitelkiant dialogą, o komandos supervizijoje – multidialogą. Kad galėtų dirbti su klientu, supervizorius visų pirma turi užmegzti su juo ryšį. Supervizorius privalo ne tik atidžiai klausytis to, ką klientas sako, bet ir stebėti klientą.
Internet: https://eltalpykla.vdu.lt/1/31004
https://hdl.handle.net/20.500.12259/31004
Appears in Collections:Socialinis darbas. Patirtis ir metodai / Social Work. Experience and Methods 2010, nr. 6(2)

Files in This Item:
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

16
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

22
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.