Please use this identifier to cite or link to this item:https://hdl.handle.net/20.500.12259/130506
Type of publication: bachelor thesis
Field of Science: Vadyba / Management (S003)
Author(s): Kazlauskaitė, Urtė
Supervisor: Repovienė, Rūta
Title: Video marketingo veiksmingumas socialinėje medijoje
Other Title: The effectiveness of video marketing in social media
Extent: 46 p.
Date: 8-Jun-2021
Keywords: Video marketingas;Socialinė medija;Veiksmingumas;Video marketing;Social media;Effectiveness
Abstract: Baigiamojo bakalauro darbo tikslas – atskleisti veiksnius, kurie didintų video marketingo veiksmingumą socialinėse medijose. Tyrimo objektas – video marketingo socialinėje medijoje didinantys veikniais Teorinėje literatūros apžvalgos dalyje, aptariama video marketingo, socialinės medijos bei marketingo veiksmingumo samprata, taip pat remiantis moksliniais šaltiniais analizuojami veiksmingumo rodikliai, aiškinamasi kokie veiksniai lemia veiksmingą video marketingo strategiją socialinėje medijoje. Remiantis teorine analize ir išsiaiškinus video marketingo veiksmingumo rodiklius socialinėje medijoje, buvo atliktas tyrimas. Tyrimas atliktas naudojant anketinę apklausą, rezultatai analizuojami pasitelkus aprašomąją statistinę analizę. Atlikus tyrimą surašytos rekomendacijos, kurios didintų video marketingo veiksmingumą socialinėje medijoje, paskatintų labiau įsitraukti žmones, didintų žinomumą, kurtų reprezentatyvų įvaizdį bei skatintų daugiau dalintis ir komentuoti. Pagrindinė bakalaurinio darbo išvada - video marketingo veiksmingumą socialinėje medijoje didina šie veiksniai: unikalumas, informatyvumas, didelis matomumas socialinėje medijoje, vizualinis patrauklumas.
The objective of the final bachelor’s thesis is to shed light on the key success factors that would enhance the effectiveness of video marketing in social media. Therefore, the research subject is defined as the aforementioned success factors. At the outset a comprehensive literature review is presented where the corresponding definitions and the current theoretical background of video marketing, social media and marketing effectiveness are covered. Particular focus is given towards effectiveness metrics and how they can be utilized to assess the results of a video marketing strategy in social media. The research was carried by taking into account the conclusions stemming from the theoretical background and effectiveness metrics. The research method encompassed carrying out an online survey of which the results have been statistically analyzed. Insights gathered from the analysis were described with the intention of providing recommendations as to how the effectiveness of video marketing in social media could be enhanced by increasing user engagement with shares and comments as well as creating representative brand awareness. The main conclusions of the thesis suggest that video marketing effectiveness in social media depends on these key factors: uniqueness, informativeness, reach and visual attractiveness.
Internet: https://hdl.handle.net/20.500.12259/130506
Appears in Collections:2021 m. (EVF bak.)

Files in This Item:
urte_kazlauskaite_bd.pdf2.19 MBAdobe PDF   Until 2026-06-08View/Open
Show full item record
Export via OAI-PMH Interface in XML Formats
Export to Other Non-XML Formats


CORE Recommender

Page view(s)

6
checked on Jun 6, 2021

Download(s)

1
checked on Jun 6, 2021

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.