Use this url to cite ETD: https://hdl.handle.net/20.500.12259/129338
Options
Nevyriausybinių organizacijų bei valstybės teikiamų paslaugų onkologiniams ligoniams prieinamumo ir kokybės vertinimas Lietuvoje
Field of Science
Politikos mokslai / Political sciences (S002)
Degree Discipline
Valstybės institucijų administravimas / Administration of Public Governance Institutions (M)
Type of publication
type::text::thesis::master thesis
Title
Nevyriausybinių organizacijų bei valstybės teikiamų paslaugų onkologiniams ligoniams prieinamumo ir kokybės vertinimas Lietuvoje
Other Title
Assessment of the availability and quality of services provided by non-Governmental organizations and the state to oncology patients in Lithuania
Author
Balčiūnė, Viktorija |
Advisor
Extent
146 p.
Date Issued
2021-05-26
Abstract
Onkologiniai susirgimai yra antra pagal dažnumą mirties priežastis Europoje. Statistikos departamento duomenimis, Lietuvoje kasmet diagnozuojama apie 18 tūkst. naujų onkologinių ligų atvejų. 70 proc. Onkologinių ligonių gydymo metu susiduria su daugybę iššūkių, patiria skausmą, nekontroliuojamus fizinius simptomus, turi neišspręstų psichosocialinių problemų. Onkologinėmis ligomis sergantys žmonės neretai patiria kliūčių, siekiant gauti kokybiškas bei lengvai prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas. Šio darbo tikslas - atskleisti valstybės ir nevyriausybinių organizacijų teikiamos pagalbos prieinamumą ir kokybę onkologiniams ligoniams Lietuvoje.
Siekiant įvertinti valstybės ir nevyriausybinių organizacijų teikiamos pagalbos prieinamumą ir kokybę onkologiniams ligoniams Lietuvoje, darbe remiamasi SERQUALS kokybės vertinimo ir A. Donabedian kokybės sistemos modeliais. Tyrimui atlikti naudotas kokybinis, pusiau struktūruotas interviu, kurio metu buvo apklausti onkologiniai ligoniai, nevyriausybinių organizacijų atstovai ir socialiniai darbuotojai.
Magistro bagiamąjį darbą sudaro 3 dalys. Pirmame dalyje analizuojama valstybės ir nevyriausybinių organizacijų teikiamos pagalbos onkologiniams ligoniams prieinamumo bei kokybės samprata ir ypatumai, NVO ir valstybės vaidmuo užtikrinant paslaugų prieinamumą ir kokybę, teisinis reglamentavimas. Antroje dalyje analizuojama įvairių autorių nuomonė apie paslaugų kokybę, prieinamumą, apžvelgti pagrindiniai autorių išskirti kokybės vertinimo modeliai, parenkami modeliai praktinei darbo daliai. Taip pat nagrinėjamas NVO ir valstybės teikiamų paslaugų kokybė bei prieinamumas COVID-19 pandemijos metu. Trečioje dalyje atliekamas NVO ir valstybės teikiamų paslaugų prieinamumo bei kokybės vertinimo tyrimas
Atlikus mokslinės literatūros analizę paaiškėjo, kad įvairūs autoriai pateikia skirtingus kokybės vertinimo modelius, bet pabrėžia, kad norint ištirti paslaugų kokybę bei gauti kuo tikslesnius rezultatus, rekomenduojama remtis ne vienu modeliu. Analizė parodė, kad nevyriausybinių organizacijų, teikiančių pagalbą onkologiniams ligoniams Lietuvoje yra išsidėsčiusių per visą šalį bei teikia įvairias paslaugas.
Atliktas tyrimas parodė, kad informantai sveikatos priežiūros paslaugų kokybę vertina geriau nei prieinamumą. Tyrimo metu išryškėjo, jog didžiausią įtaką paslaugų kokybei ir prieinamumui daro eilių susidarymas gauti paslaugas, informacijos nepakankamumas, žmogiškųjų resursų trūkumas.
Siekiant įvertinti valstybės ir nevyriausybinių organizacijų teikiamos pagalbos prieinamumą ir kokybę onkologiniams ligoniams Lietuvoje, darbe remiamasi SERQUALS kokybės vertinimo ir A. Donabedian kokybės sistemos modeliais. Tyrimui atlikti naudotas kokybinis, pusiau struktūruotas interviu, kurio metu buvo apklausti onkologiniai ligoniai, nevyriausybinių organizacijų atstovai ir socialiniai darbuotojai.
Magistro bagiamąjį darbą sudaro 3 dalys. Pirmame dalyje analizuojama valstybės ir nevyriausybinių organizacijų teikiamos pagalbos onkologiniams ligoniams prieinamumo bei kokybės samprata ir ypatumai, NVO ir valstybės vaidmuo užtikrinant paslaugų prieinamumą ir kokybę, teisinis reglamentavimas. Antroje dalyje analizuojama įvairių autorių nuomonė apie paslaugų kokybę, prieinamumą, apžvelgti pagrindiniai autorių išskirti kokybės vertinimo modeliai, parenkami modeliai praktinei darbo daliai. Taip pat nagrinėjamas NVO ir valstybės teikiamų paslaugų kokybė bei prieinamumas COVID-19 pandemijos metu. Trečioje dalyje atliekamas NVO ir valstybės teikiamų paslaugų prieinamumo bei kokybės vertinimo tyrimas
Atlikus mokslinės literatūros analizę paaiškėjo, kad įvairūs autoriai pateikia skirtingus kokybės vertinimo modelius, bet pabrėžia, kad norint ištirti paslaugų kokybę bei gauti kuo tikslesnius rezultatus, rekomenduojama remtis ne vienu modeliu. Analizė parodė, kad nevyriausybinių organizacijų, teikiančių pagalbą onkologiniams ligoniams Lietuvoje yra išsidėsčiusių per visą šalį bei teikia įvairias paslaugas.
Atliktas tyrimas parodė, kad informantai sveikatos priežiūros paslaugų kokybę vertina geriau nei prieinamumą. Tyrimo metu išryškėjo, jog didžiausią įtaką paslaugų kokybei ir prieinamumui daro eilių susidarymas gauti paslaugas, informacijos nepakankamumas, žmogiškųjų resursų trūkumas.
Oncological diseases are the second most common cause of death in Europe. According to the data of the Department of Statistics, about 18 thousand new cases of oncological diseases are diagnosed in Lithuania every year. 70 percent. Oncology patients face many challenges during treatment, experience pain, uncontrollable physical symptoms, and have unresolved psychosocial problems. People with oncological diseases face many barriers to accessing quality and easily accessible health care. The aim of this work is to reveal the availability and quality of assistance provided by the state and non-governmental organizations to oncology patients in Lithuania.
In order to assess the availability and quality of assistance provided by the state and non-governmental organizations to oncology patients in Lithuania, the work is based on the SERQUALS quality assessment and A. Donabedian quality system models. The study used a qualitative semi-structured interview in which oncology patients, representatives of non-governmental organizations providing assistance to oncology patients and social workers working in health care institutions were interviewed.
The master's thesis consists of 3 parts. The first part analyzes the concept and peculiarities of the availability and quality of assistance provided by the state and non-governmental organizations to oncology patients, the role of NGO and the state in ensuring the availability and quality of services, and legal regulation. The second part analyzes the opinion of various authors on the quality and availability of services, reviews the main quality assessment models singled out by the authors, selects models for the practical part of the work. The quality and availability of services provided by NGO and the state during the COVID-19 pandemic are also examined. The third part examines the evaluation of the availability and quality of services provided by NGO and the state
An analysis of the scientific literature has shown that authors present different models of quality assessment, but emphasizes that in order to study the quality of services and obtain the most accurate results, it is recommended to use more than one model.
Research has shown that informants rate the quality of health care better than affordability. During the research it became clear that the biggest influence on the quality and availability of services is caused by the formation of queues to receive services, lack of information, lack of human resources.
In order to assess the availability and quality of assistance provided by the state and non-governmental organizations to oncology patients in Lithuania, the work is based on the SERQUALS quality assessment and A. Donabedian quality system models. The study used a qualitative semi-structured interview in which oncology patients, representatives of non-governmental organizations providing assistance to oncology patients and social workers working in health care institutions were interviewed.
The master's thesis consists of 3 parts. The first part analyzes the concept and peculiarities of the availability and quality of assistance provided by the state and non-governmental organizations to oncology patients, the role of NGO and the state in ensuring the availability and quality of services, and legal regulation. The second part analyzes the opinion of various authors on the quality and availability of services, reviews the main quality assessment models singled out by the authors, selects models for the practical part of the work. The quality and availability of services provided by NGO and the state during the COVID-19 pandemic are also examined. The third part examines the evaluation of the availability and quality of services provided by NGO and the state
An analysis of the scientific literature has shown that authors present different models of quality assessment, but emphasizes that in order to study the quality of services and obtain the most accurate results, it is recommended to use more than one model.
Research has shown that informants rate the quality of health care better than affordability. During the research it became clear that the biggest influence on the quality and availability of services is caused by the formation of queues to receive services, lack of information, lack of human resources.
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Defended
Taip / Yes
Access Rights
Prieiga intranete / Intranet Access
File(s)viktorija_balciune_md.pdf (1.46 MB) Intranet Accessuntil 2026-05-26